اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی زنجان:

تضمین در پرداخت اصل سود، از ویژگی‌های تجارت در ایران است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: یکی از ویژگی‌های تجارت در ایران تضمین پرداخت اصل سود سرمایه‌گذاری توسط دولت است.

تضمین در پرداخت اصل سود، از ویژگی‌های تجارت در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین جمیلی در پانل صنعت و معدن استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان و طرابوزان از نظر فرهنگی و زبان دارای تشابهات مختلفی هستند.

وی با بیان اینکه این دو کشور مسلمان هستند، افزود: سابقه تاریخی این دو کشور نیز بر کسی پوشیده نیست.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، یادآور شد: بندر طرابوزان از اهمیت ویژه‌ای برای استان زنجان برخوردار است و نزدیکترین بندر به ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: از بندر طرابوزان می‌توان برای صادرات و واردات کالاهای استان زنجان استفاده کرد.

جمیلی نخستین صنعت منطقه طرابوزان را کشاورزی و دامداری عنوان کرد و افزود: زنجان نیز از نظر فعالیت‌های کشاورزی از استان‌های مهم کشور است.

وی برضرورت همکاری بین زنجان و طرابوزان در زمینه صنایع تبدیلی، سیر، گوجه فرنگی و زیتون تاکید کرد و گفت: استفاده از تجار ترک برای ورود به بازارهای اروپایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه تجار ترک می‌توانند بازارهای اروپایی را شناسایی کرده و زمینه صادرات کالاهای مختلف را فراهم کنند، یادآور شد:‌ با ایجاد زمینه‌های لازم امکان صادرات کالا از استان زنجان فراهم می‌شود.

وی یکی از ویژگی‌های تجارت در ایران را تضمین پرداخت اصل سود سرمایه‌گذاری توسط دولت عنوان کرد و افزود: هیچ ممنوعیتی برای خروج سرمایه سرمایه‌گذار خارجی در ایران وجود ندارد.

جمیلی با بیان اینکه روزهای تحریم می‌گذرد، افزود: کمک به ایران در این برهه حساس می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در آینده را با کشور ترکیه فراهم کند.

وی با اشاره به فرهنگ غنی کشور ترکیه این فرهنگ را عامل گسترش فعالیت‌های بین دو استان دانست و گفت: می‌توان با استفاده از این فرهنگ زمینه همکاری‌ها را بیش از گذشته فراهم کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول