اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران:

گرانی‌ها ارتباطی به سازمان تجارت ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: گرانی‌های اخیر ارتباطی به سازمان صنعت، معدن و تجارت ندارد.

گرانی‌ها ارتباطی به سازمان تجارت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران مرکز استان مازندران با اشاره به وجود برخی گرانی‌های کالا در ماه‌های اخیر اظهار داشت: علت گرانی در کشور به متغیرهای زیادی وابسته است.

وی تصریح کرد: شکاف نرخ ارز، پیامدهای ناشی از هدفمندکردن یارانه‌ها که پس از اجرایی شدن افزایش حامل‌های انرژی را به دنبال داشت، واردات دیرهنگام کالا به کشور و شرایط اقتصادی منطقه از عواملی است که می‌شود به عنوان کارشناس اقتصادی در این باره نظر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه ما متولی گرانی نیستیم، خاطرنشان کرد: ساماندهی گرانی جزء دغدغه ما نیست، ولی در مبارزه با گرانفروشی این سازمان به طور جدی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 40 هزار بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان مازندران انجام شد، افزود: 3 هزار و 500 پرونده کم‌فروشی و گرانفروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

این مسئول در ارتباط با برخی گرانی‌های لبنیات در کشور افزود: یکی از دلایل گرانی لبنیات تاخیر در واردات نهادهای دامی بود. به خاطر اینکه یکی از واردکنندگان نهاده‌های دامی کشور به خاطر ابهاماتی که در پرونده بزرگ اقتصادی کشور در ارتباط با این شرکت وجود داشت، ال سی‌های این شرکت بسته شد.

هاشم‌پور دیگر دلیل گرانی‌های اخیر در ارتباط با لبنیات را ارائه مجوز افزایش قیمت 27 درصدی طی سه مرحله به تولیدکنندگان لبنیات عنوان کرد و بیان داشت: بخشی از گرانی‌ها با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شد، ولی با افزایش‌ غیرمنطقی کالا‌ها برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه از واردات کنجاله‌های سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام به قیمت 810 تومان خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر فرصت بسیار مناسبی است تا اتحادیه دامداران نسبت به تامین نهاده‌های دامی اقدام کند.

وی درباره ایجاد مرکز نمایشگاهی در مرکز استان مازندران خاطرنشان کرد: مرکز نمایشگاهی مازندران در قائمشهر است، بر اساس مصوبه دولت یک مرکز همایش‌های بین‌المللی و تخصصی در مرکز استان باید ایجاد شود.

هاشم‌پور اذعان داشت: در سال 86 یک قطعه زمین به این نمایشگاه اختصاص یافت که تاکنون 300 میلیون تومان برای اجرای این مرکز هزینه شد و طی روزهای اخیر‌ با یکی از سرمایه‌گذاران برای تکمیل این پروژه وارد مذاکره شدیم و در تلاش هستیم تا این مرکز همایش در ساری به سرانجام برسد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول