اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت:

ایران قطب اول علم پزشکی در منطقه است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران قطب اول علم پزشکی در منطقه است.

ایران قطب اول علم پزشکی در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، انوشیروان محسنی صبح امروز در دومین روز از دوازدهمین دوره طرح معرفت ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هتل پارس مشهد، اظهار کرد: رشد علمی ایران چندین برابر رشد جهانی است و امیدوارم که مسئولان شرایطی را فراهم کنند که اعضای هیئت علمی بتوانند نسبت به جامعه امروز خدمت‌رسانی بهتری انجام دهند.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: مسئولان و اساتید دانشگاه‌های ما جایگاه بسیار مهمی در محضر درگاه الهی و بندگان خدا دارند و باید در انجام وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

وی یادآور شد: پیشرفت‌های علمی کشور در عرصه‌های گوناگون به کشور  اقتدار بخشید و این  مرهون تلاش‌های اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی است.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه علم و فناوری زیربنای اساسی هر کشوری محسوب می‌شود، افزود: جامعه‌ای که در آن محوریت اقتصاد به منابع زیرزمینی استوار است جامعه موفقی نخواهد بود و باید برای اقتدار بیشتر به رشد علمی توجه گردد و این علم، خلاقیت و نوآوری است که می‌تواند برای یک نظام اقتدار ایجاد کند.

محسنی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور باید بر سه محور تقویت نفس، خودباوری و دین شناسی استوار شوند، ادامه داد: کسانی که در دانشگاه تربیت می‌شوند، افرادی هستند که مقدرات آینده کشور در دست آنان قرار می‌گیرد و باید از روحیه معنوی و خاص برخوردار شوند.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: خود اتکایی و خودباوری عناصر اصلی در استقلال هر کشور محسوب می‌شود و ما در حال حاضر قطب اول علم پزشکی و نیز مرجع علمی و بازار این علم در منطقه هستیم و در زمینه پژوهش نیز در جهان پیشرو هستیم.

وی با بیان اینکه ایران در رشد پزشکی و پژوهش‌های این حوزه دارای رشد و پیشرفت مثبت است، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانسته در چند سال اخیر به دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیری دست یابد که از جمله آنها می‌توان به کاهش مرگ و میر در مادران باردار و افزایش امید به زندگی اشاره کرد.

محسنی ادامه داد: مشارکت در امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید با بصیرت کامل از ارزش‌های اسلامی توام باشد و رشد علمی نظام ایران چندین برابر رشد جهانی است.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: در طرح آیین‌نامه ارتقای توانمندی‌های هیئت علمی سعی داریم تا علاوه بر ارتقای سطح علمی، سطح معرفتی و دین شناسی این افراد را نیز ارتقا بخشیم، زیرا دانش و معرفت همچون دو بال هستند که توجه به هر دو موضوع ضروری است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول