اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاهش 14 درصدی تردد از گمرک بیله‌سوار

ترانزیت گمرک بیله‌سوار از مرز 60 هزار تن گذشت

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار گفت: از ابتدای امسال تا نیمه خردادماه تعداد تردد مسافران خارجی در گمرک بیله‌سوار 14 درصد کاهش یافته است.

ترانزیت گمرک بیله‌سوار از مرز 60 هزار تن گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد محمدی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات گمرک بیله‌سوار که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در همین مدت 167 هزار مسافر از گمرک مرزی بیله‌سوار تردد کرده و به خاک دو کشور ایران و آذربایجان ورود پیدا کردند.

وی با یادآوری این‌که این کاهش تردد بیشتر از سوی جمهوری اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: رغبتی از سوی اهالی استان و کشورمان برای مسافرت به آن سوی مرزها و کشور آذربایجان مشاهده نمی‌شود در حالی که مسافران کشور آذربایجان بر تعداد و حجم سفرهایشان افزوده‌اند.

محمدی در مورد آخرین وضعیت ترانزیت خارجی تنها گمرک فعال استان اردبیل خاطرنشان کرد: در 2.5 ماه گذشته از این گمرک 60 هزار تن کالا ترانزیت شده است.

این مسئول همچنین از افزایش صادرات کالا و اجناس از گمرک بیله‌سوار خبر داد و بیان کرد: رشد 150 درصدی را در صادرات کالاهای متنوع به آن سوی مرزها از گمرک بیله‌سوار شاهد بودیم که این افزایش صادرات از نظر ارزش از لحاظ وزنی نیز 120 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود گفت:‌ از طریق گمرک بیله‌سوار در همین مدت کوتاه سال‌جاری بالغ بر 20 هزار و 900 تن کالا به کشورهای دیگر صادر شده که ارزش صادرات آنها 16 میلیون و 870 هزار دلار بوده است.

به گزارش فارس، مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار همچنین از افزایش واردات به گمرک بیله‌سوار نیز خبر داد و افزود: از ابتدای امسال اغلب کالاهای وارد شده به گمرک بیله‌سوار مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی بوده به طوری که ما یک حرکت رو به رشد را در تبدیل و فرآوری این مواد اولیه وارداتی به کالای مصرفی و صدور آن به دیگر کشورها شاهد بودیم.

محمدی اضافه کرد: در 2.5 ماه ابتدای امسال از لحاظ وزن واردات گمرک بیله‌سوار 125 درصد و از لحاظ ارزش نیز 230 درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد نشان می‌دهد.

وی حجم واردات قطعی گمرک بیله‌سوار را با ارزش دو میلیون و 593 هزار دلار، 10 هزار تن کالا اعلام کرد و اظهار داشت: گمرک بیله‌سوار جز 10 گمرک فعال کشور است که در تمام ابعاد سعی می‌کند بهترین فضای ترانزیتی برای کالا و تردد مسافران را فراهم آورد.

محمدی از حل برخی از مشکلات گمرک بیله‌سوار در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: با ساخت پایانه مرزی محوطه‌سازی این مجموعه و توسعه سالن تجاری و تردد مسافران یک فضای قابل توجهی را در این زمینه شاهد می‌باشیم.

در این جلسه فرماندار بیله‌سوار نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به افزایش تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: ما باید نهایت اهتمام را به افزایش تولیدات داخلی، صادرات آن و کاهش واردات پرمصرف و کم اهمیت شاهد باشیم.

رسول زیبانژاد بیان کرد: در این زمینه کمیته‌ها و راهکارهای ضروری تدوین شده تا وابستگی به کالاهای وارداتی به حداقل رسیده و در عوض با افزایش تولید و ایجاد کار و سرمایه ایرانی زمینه برای صادرات محصولات متنوع نیز فراهم شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول