اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی اردبیل:

آسیب‌های نوپدید جامعه را به جد تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: آسیب‌های نو پدید همچون اعتیاد به اینترنت، اس‌ام‌اس و تلفن همراه جامعه را به شدت تهدید کرده و در معرض خطر قرار داده است.

آسیب‌های نوپدید جامعه را به جد تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهره رزاق‌پور عصر امروز در گردهمایی مدیران و معاونان بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: اگر اعتماد مردم را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی بدانیم نمایندگان استان گل سرسبد این سرمایه‌ها هستند که باید در پیگیری امور و مطالبات مردم حرکتی پرشتاب داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با برشمردن آسیب‌ها، معضلات و مشکلات نو پدید اجتماعی تصریح کرد: جا دارد دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که زمینه این آسیب‌ها را فراهم کردند بخشی از منابع درآمدی و سودهای هنگفت خود را به حل این معضلات اختصاص دهند تا ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها به حداقل برسد.

رزاق‌پور از صاحبان اپراتور تلفن همراه و اینترنت خواست در کنار فرهنگسازی برای استفاده مطلوب از این امکانات و تکنولوژی‌های جدید باید بخشی از سود هنگفت خود را به حل مشکلات و معضلات نو پدید قرار دهند تا جبران خسارت شود.

معاون پیشگیری بهزیستی اردبیل خاطرنشان کرد: در این زمینه شرکت‌های خودروسازی که نقشی در بروز معلولیت‌ها با تولید خودروی فاقد استاندارد لازم داشتند، ضرورت داشت خسارت‌ها را جبران کنند که در این ارتباط کارهای خوبی نیز در گذشته انجام شد.

به گزارش فارس، در ادامه نشست معاونان و رؤسای بهزیستی با نمایندگان استان در مجلس معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اردبیل مشکل اشتغال و مسکن مددجویان را خاطر نشان کرد و خواستار تغییر نگرش مسئولان از ترحم‌آمیز به سمت احترام‌آمیز شد.

علی محمدی در ادامه اضافه کرد: هر چند قانون جامع حمایت از معلولان چند سالی است مصوب شده است اما در بسیاری از حوزه‌ها به دلایل مختلف به ویژه کمبود منابع مالی شکل اجرا نگرفته که انتظار می‌رود نمایندگان استان با عضویت در فراکسیون دفاع از حقوق معلولان اهداف مورد نظر را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: قانون جامع معلولان نیاز به بازنگری داشت که هم اکنون این موضوع در مجلس مطرح است و ما انتظار داریم در دو بند بحث پیشگیری و شکل‌گیری شورای عالی معلولان کشور مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن افزایش مستمری جامعه هدف بهزیستی از ضروریات است.

در ادامه این نشست برخی از رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و خواستار تأمین بخشی از درآمد آب درمانی سرعین و منطقه فندقلوی نمین به حساب مشارکت مردمی بهزیستی، افزایش اعتبارات سالانه، اجرای کامل قانون حمایت از معلولان، تکمیل پوشش بیمه‌ای معلولان، مناسب‌سازی اماکن شهری، اختصاص درصدی از درآمدهای هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش درمان معلولان و نیازمندان شدند.

در ادامه یکی از کارشناسان حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز در سخنانی گفت: ما در بخش مقابله با پدیده اعتیاد نیاز به آگاه‌سازی، پیش‌بینی و پیشگیری داریم و ضرورت دارد امر مراقبت در دوری افراد جامعه از اعتیاد به یک فرهنگ تبدیل شود.

علیرضا کبیری افزود: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها نیز در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در سطح استان اردبیل آغاز شده به طوری که با همراهی سازمان‌های مردم نهاد بخشی از معضلات و مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی فعال بودن 20 انجمن اعتیاد، 10 انجمن ترک اعتیاد و یک انجمن کاهش اعتیاد را یادآور شد و تصریح کرد: موضوع اعتیاد در لایه‌های مختلف اجتماعی مطرح است و از نمایندگان استان انتظار می‌رود با تأمین بخش عمده‌ای از اعتبارات در حوزه کاهش تقاضا نیز تدبیری عالمانه بیندیشند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول