اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

آسیب‌های اجتماعی ما بیرون از مرزها هدایت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری فارس تصور عادی‌بودن آسیب‌های اجتماعی را ساده‌انگارانه خواند و گفت: هجوم فرهنگی گسترده در دستور کار استکبار جهانی قرار دارد و این آسیب‌ها از بیرون از مرزها برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود.

آسیب‌های اجتماعی ما بیرون از مرزها هدایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس ذبیح‌الله خدائیان رئیس کل دادگستری استان فارس در نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان فارس با اشاره به روش و سازوکار دستگاه‌های این استان و دستیابی به هدف بزرگ رسیدن به جامعه‌ای پویا و رو به توسعه با بیان این که تلاش‌های تمام مسئولان و برنامه‌ریزی‌های مختلف در سطح جامعه باید همسو و مکمل یکدیگر باشد به وجود ضد ارزش‌ها و آسیب‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: همان‌گونه که در مسیر پرورش بهترین نیروها در نظام آموزشی اقدام می‌شود و یا به تولید بهترین محصولات فرهنگی مبادرت می‌ورزیم، باید مراقب ضد ارزش‌ها نیز باشیم.

رئیس شورای قضایی فارس خاطرنشان کرد: شناسایی آسیب‌ها و توجه به ضد ارزش‌ها وظیفه تمام مسئولان بوده که این امر مهم و حساس، کمتر از سوی آنان مورد توجه قرار گرفته است.

خدائیان کم‌توجهی به این موضوع مهم را آفت برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت سازمان‌ها در دستیابی به اهداف خواند و افزود: این امر باعث می‌شود کارهای مثبت ما تحت‌الشعاع قرار گیرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود تصور عادی‌بودن هجمه‌های فرهنگی غرب را ساده‌انگارانه خواند و اضافه کرد: هجوم فرهنگی گسترده در دستور کار استکبار جهانی قرار دارد و این آسیب‌ها از بیرون از مرزها برنامه‌ریزی و هدایت می‌شوند.

خدائیان تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با محوریت دستگاه قضایی که در راستای اجرایی‌شدن بند 5 اصل 156 قانون اساسی تشکیل شده است را یکی از راه‌کارهای دستیابی به انسجام و هماهنگی برای از بین‌بردن آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرائم در این استان ارزیابی کرد.

وی ابراز داشت: این شورا می‌تواند با ارائه راه‌کارهای عملی و اجرایی در امر مقابله با جرائم و آسیب‌ها به شورای فرهنگ عمومی این استان و همچنین شورای تأمین اهداف بلند قوه قضائیه در امر پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها را تأمین کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی که در اردیبهشت ماه امسال در شیراز برگزار شد؛ برگزاری این کارگاه را زمینه تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان با بهره‌گیری از آخرین متد و روش علمی روز دنیا خواند و افزود: این روش علمی در شورا نیز استفاده می‌شود و با هدف‌گذاری، تعیین روش کار، محاسبه فرایند زمانی، کمی شدن اهداف و سنجش دستاوردها و تأثیر عملکرد و خروجی شورای پیشگیری از وقوع جرائم سنجیده می‌شود.

خدائیان گام نخست شورا را تعیین جرم و آسیب عمده در این استان برای برنامه‌ریزی خواند و تصریح کرد: با محور قرار گرفتن یک جرم و آسیب می‌توان با تمرکز بیشتری به تدوین برنامه و راه‌کار پرداخت تا در مدت زمان معین و با همکاری و انسجام تمام دستگاه‌ها، آن جرم و آسیب را از جامعه استانی خود حذف و یا تکرار آن را به حداقل رساند و تأثیر آن بزه و جرم را از بین ببریم.

وی از مسئولان تمام دستگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای این استان خواست تا با حضور مؤثر خود در شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و درک اهمیت موضوع در اجرایی‌شدن اهداف علمی و کاربردی شورا کمک کرده و با شناسایی آسیب‌ها و راه‌های مقابله با آن آثار مثبت برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه و تعالی جامعه را دوچندان کنیم.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول