اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری فارس:

مدیریت آسیب‌های اجتماعی با دستگاه قضاست

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه نباید فعالیت‌ها جزیره‌ای باشد، گفت: قانونگذار، دستگاه قضایی را به عنوان مدیر پیشگیری از وقوع آسیب‌های‌ اجتماعی شناخته است.

مدیریت آسیب‌های اجتماعی با دستگاه قضاست

احمد رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برخی مدیران دستگاه‌های دولتی، مدیریت دستگاه قضایی در مسائل، پیشگیری و آسیب‌ها را نپذیرفته و همچنان به فعالیت‌های جزیره‌ای خود ادامه می‌دهند.

این مقام قضایی اضافه کرد: اگر تمام مدیران با مدیریت واحد دستگاه قضایی وارد کار شوند در حوزه خانواده و حوزه‌های دیگر می‌توان به نتایج ملموس‌تری دست پیدا کرد.

به گفته وی آمار ورودی دعاوی به مراجع قضایی کشور و از جمله استان فارس بیانگر آن است که دعاوی خانواده مشتمل بر طلاق به درخواست زوج یا زوجه یا دعاوی مربوط به مهریه و اجرت‌المثل و امثال این موارد بیشترین درصد دعاوی غیرکیفری را تشکیل می‌دهند.

رحمانیان تصریح کرد: برای جلوگیری از متزلزل‌شدن بنیان خانواده لازم است که تمام دستگاه‌ها با هم‌افزایی و به مدیریت دستگاه قضایی وارد کار شوند.

وی افزود: تاکنون در زمینه مسائل خانواده فعالیت‌ها به صورت مستقل و جزیره‌ای انجام می‌شد و از انسجام برخوردار نبوده، هم‌پوشانی لازم دیده نمی‌شد و به همین دلیل با وجود زحمت‌ و تلاش فراوان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در حوزه خانواده، نتایج لازم به دست نمی‌آمد.

به اعتقاد معاون پیشگیری از جرم دادگستری فارس، مدیریت واحد در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب‌ها که خانواده نیز در ذیل آن قرار دارد بسیار ضروری به نظر می‌رسد و لازم است دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مردم در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد با مدیریت دستگاه قضایی در این بخش فعال شوند.

وی تصریح کرد: طرحی با عنوان کاهش جمعیت کیفری در سطح استان فارس با مساعدت همکاران قضایی از ابتدای مردادماه سال جاری اجرا می‌شود.

رحمانیان افزود: پیش‌بینی این است که در پایان سال این طرح شش ماهه به پایان برسد و حدود 20 درصد از جمعیت کیفری زندان کاسته شود.

وی ادامه داد: هر سال شاهد افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها در سراسر کشور و از جمله استان فارس هستیم که روند رشد این جمعیت معقول نیست.

به گفته وی، عامل این افزایش در بسترهای نامساعد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده که لازم است متولیان امر و کسانی که در این حوزه‌ها مسئولیت دارند، اقدامات خود در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را با محوریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ها پی بگیرند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: طرح دیگری که امسال در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به طور جدی دنبال می‌شود، طرح اصلاح رفتارها در حوزه‌های مختلف است و به همین منظور موسسه امید راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه خانواده امسال بنیاد صیانت از نهاد خانواده در این استان راه‌اندازی می‌شود و جمعی از علما، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی مراجع عظام در این بنیاد به عنوان هیئت امنا، هیئت موسس، هیئت مدیره و اعضا حضور یافته و در زمینه‌های مختلف با رویکرد تحکیم بنیان خانواده به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول