اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده روحانیون هرمزگانی:

آسیب‌های اجتماعی جامعه مهم‌ترین دغدغه روحانیت هرمزگان است

خبرگزاری فارس: نماینده جامعه طلاب و روحانیون هرمزگانی در دیدار با رئیس جمهور، افزایش آمار طلاق، مواد مخدر و قاچق کالا را از دغدغه‌های مهم این قشر در هرمزگان عنوان کرد.

آسیب‌های اجتماعی جامعه مهم‌ترین دغدغه روحانیت هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده سه‌شنبه شب در دیدار علماء، ایثارگران، مدیران و منتخبان استان هرمزگان با رئیس جمهور، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از قاچاق کالا و مواد مخدر در استان را از نگرانی‌های جدی روحانیت هرمزگان اعلام کرد.

وی در ادامه خواستار کمک به اعزام کاروان‌های فرهنگی روحانیون برای تبیین ضرورت استفاده از کالاهای داخلی در بین اقشار مختلف جامعه شد.

به گفته نماینده جامعه طلاب هرمزگانی، این حرکت گامی مؤثر در تحقق عملیاتی شدن منویات رهبر فرزانه انقلاب در حمایت از تولید داخلی و کار و سرمایه ایرانی خواهد بود.

این مسئول از نگرانی جدی روحانیت هرمزگان در بحرانی شدن آمار طلاق در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها خبر داد.

عبادی خواستار مساعدت دولت در کمک به راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده توسط طلاب و اختصاص اعتبار از سوی دولت به این مراکز شد و گفت: این امر می‌تواند اقدامی در راستای کاهش آمار طلاق در استان باشد.

مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به سفرها و دیدارهای نزدیک رئیس جمهور با منتخبان استان‌ها یادآور شد: دولت‌های نهم و دهم بیش‌ترین اثرگذاری را در حمایت از مساجد داشته‌اند که ادامه این روند نیز از دیگر نیازهای این حوزه است.

نماینده علماء و طلاب هرمزگان هم‌چنین فراهم شدن امکان جذب روحانیون در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را یکی از ضروریات و خواسته‌های این قشر در هرمزگان اعلام کرد.

رئیس جمهور در این دیدار بیش از چهار ساعت در جمع علماء، ایثارگران، مدیران و منتخبان هرمزگان حاضر شد و به نظرات و دغدغه‌های آنان گوش فرا داد و پس از آن دیدگاه‌های خود را بیان کرد.

هم‌چنین نمایندگانی از علماء و طلاب، جامعه اهل سنت، صنعتگران، صیادان و کشاورزان، بانوان و ایثارگران هر یک به طور جداگانه به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل صنفی و حوزه‌ای که به آن وابسته هستند، پرداختند.

در این مراسم یاد شده که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد یک جانباز و چهار نفر از بانوان ایثارگر هرمزگان از دست رئیس جمهور نشان دولتی ایثار دریافت کردند.

علاوه بر افراد یاد شده ،سه شهروند دیگر هرمزگان نیز به پاس خدمات و تلاش‌های خود در حوزه‌های مختلف مفتخر به دریافت لوح سپاس از دست رئیس جمهور کشور شدند.

محمود احمدی نژاد سه‌شنبه وارد بندرعباس شد و پس از حضور در ورزشگاه تختی و سخنرانی برای مردم بندرعباس رهسپار سه شهر حاجی‌آباد، بستک و خمیر شده بود که پس از بازگشت نیز در این مراسم که تا نیمه‌شب سه‌شنبه شب به طول انجامید، حاضر شد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول