اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی از ضروریات است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان یکی از ضروریات این حوزه است.

تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی از ضروریات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز احمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: خروجی‌های مراکز بهزیستی و دادگاه‌ها، پروژه‌ها و طرح‌های خوبی برای بررسی و پژوهش توسط افراد متخصص در زمینه آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامات تحلیلی، پیشگیری و معالجه در زمینه آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافات و آسیب‌ها به موقع معالجه نشوند، گسترش پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی دولت نهم و دهم از اداره‌کل بهزیستی بسیار زیاد بوده است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر یکی از نقاط قوت دولت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته نیز آسیب‌های اجتماعی وجود داشت اما حمایت آنچنانی نمی‌شد، یادآور شد: در حال حاضر به علت‌های آسیب نیز پرداخته می‌شود و اقدامات علمی، پژوهشی و تحقیقی در این زمینه بسیار زیاد است.

احمدی به زیرساخت‌های ایجاد شده توسط دولت اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌توان از این زیرساخت‌ها برای مبارزه با آسیب‌ها استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان ریشه در مواد مخدر دارد، تاکید داشت: جایگاه استان زنجان در بسیاری از شاخص‌ها در زمینه جرایم نسبت به سایر استان‌ها پایین است.

وی با بیان اینکه پایین‌بودن شاخص‌های جرایم در استان زنجان مدیون فرهنگ حسینی است، تصریح کرد: کم‌بودن آسیب‌ها ریشه در ابعاد مذهبی و دینی استان دارد.

احمدی همچنین در زمینه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت مشخصات آموزش دیده‌ها در سامانه تعریف شده اقدام بی‌نظیری است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه افتخار بزرگی را کسب کرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی را می‌توان در قالب پروژه‌های مهر ماندگار گنجاند.

انتهای پیام/آ20ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول