اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان:

ساماندهی پسماندهای شهرک روی و ناجی از دغدغه‌های اصلی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان گفت: ساماندهی پسماندهای شهرک روی و ناجی از دغدغه‌های اصلی مسئولان است.

ساماندهی پسماندهای شهرک روی و ناجی از دغدغه‌های اصلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی بعد از ظهر امروز در جلسه کار گروه امور اقتصادی و تولید استان زنجان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی ناجی فراهم شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه بنگاه‌های تولیدی و صنعتی از این زیرساخت‌ها و امکانات استفاده نمی‌کنند و این امر مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه باید اقدامات عملیاتی در زمینه شهرک‌های صنعتی صورت گیرد، ادامه داد: اگر شرکت‌ها اقدام به گازرسانی نکنند در آینده برای تامین سوخت با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات بروز و تازه از بنگاه‌های اقتصادی استان در دست نداریم، تصریح کرد: طراحی سامانه یا نرم‌افزار بانک اطلاعات به صورت کاملا بروز و ثبت آن در سایت بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

عباسی با بیان اینکه بانک اطلاعات بنگاه‌ها شامل اطلاعاتی درباره واحدهای تولیدی است که تهیه‌نشدن آن به دلیل تامین‌نشدن اعتبارات مورد نیاز بوده است، اضافه کرد: باید از حداکثر ظرفیت‌‌ها برای توسعه استان و واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده شود.

وی به اختصاص یک هزار مترزمین در شمال شهر زنجان به بورس استان اشاره کرد و افزود: یک مرکز مالی فعال در این منطقه احداث می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود به آلودگی‌های ایجاد شده توسط شرکت‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبات سال گذشته تعهد کردیم هزینه برق شهرک ناجی را تا شهرک تقبل کنیم که در این زمینه 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فقط صنایع همگن باید در شهرک خصوصی ناجی مستقر شوند، ادامه داد: مجوز برای استقرار صنایع ناهمگن داده نمی‌شود.

عباسی به ساماندهی پسماندهای شهرک تخصصی روی و ناجی به عنوان دغدغه‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: این پسماندها باید ساماندهی شوند.

وی همچنین در زمینه جابه‌جایی شرکت ملی سرب و روی ایران به زمین جدید نیز با اشاره به اینکه این مسئله یکی از مطالبات به حق شهروندان محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی طرح این شرکت را معرفی می‌کنیم‌.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول