اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه پسماند مطرح شد

پیگیری جدی جرائم تخلیه غیرمجاز پسماندها در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی پیگیری جدی جرائم تخلیه غیرمجاز پسماندها توسط دفتر امور روستایی و اداره کل راه و ترابری استان را از جمله مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان مطرح کرد.

پیگیری جدی جرائم تخلیه غیرمجاز پسماندها در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در حاشیه نشست کار گروه مدیریت پسماند استان با اعلام مصوبات این کار گروه اظهار کرد: با توجه به گزارش ارائه شده توسط مدیران کارخانه کود آلی و ستاد بازیافت و تفکیک از مبدا در خصوص ظرفیت فعلی کارخانه و افزایش آن از 300 تن در روز به میزان یک‌هزار تن در روز ظرف مدت 15 روز و عدم فروش محصول تولیدی با وجود کیفیت مناسب آن، مقرر شد شرکت مذکور در اسرع وقت به استناد ماده 11 و 12 آیین‌نامه اجرایی ورود، ساخت و فرمولاسیون و مصرف کودهای شیمیایی، زیستی، آلی و سموم دفع آفات نباتی، نسبت به اخذ پروانه ساخت  کود کمپوست از سازمان جهاد کشاورزی اقدام کند.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث چند کارخانه کود کمپوست خبر داد و افزود: مقرر شد برنامه زمان‌بندی احداث و بهره‌برداری از کارخانه‌های کود کمپوست مراغه، اهر، مرند اخذ و به کار گروه ارائه شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش ارائه شده توسط دفتر معاونت امور روستایی در خصوص پیگیری موضوع ساماندهی پسماندهای بین‌راهی و ابلاغ موضوع به فرمانداری‌ها مقرر شد عملکرد فرمانداران در این خصوص از طرف دفتر امور روستایی بررسی و به کار گروه اعلام و مقرر شد موضوع اجرایی کردن جرائم تخلیه غیرمجاز پسماندها (موضوع ماده 16 قانون مدیریت پسماند) به صورت جدی از طرف دفتر امور روستایی و اداره کل راه و ترابری استان پیگیری و به کار گروه اعلام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از پیگیری به تصویر کشیدن کانون‌های آلاینده استان خبر داد و گفت: مقرر شد وضعیت زیست‌محیطی و بهداشتی و نیز کانون‌های آلاینده شهرستان‌ها طی گزارش تصویری در شوراهای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها توسط محیط زیست و مرکز بهداشت استان تهیه و ارائه شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت نابهنجار مدیریت پسماندها در شهرک‌های صنعتی استان مقرر شد موضوع از طریق مدیریت شهرک‌های صنعتی پیگیری و در صورت عدم توجه از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته توسط شرکت برق منطقه‌ای استان در خصوص امحاء پسماندهای PCBs و اعلام امحای این پسماندها تا پایان تیرماه سال‌جاری مقرر شد موضوع به‌صورت جدی پیگیری و تا تاریخ مشخص شده اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: مقرر شد اداره راه و ترابری، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها در محدوده عملیاتی خود در محل مناسب نسبت به ایجاد ظروف جمع‌آوری زباله و مدیریت آن حداکثر ظرف مدت یک‌ماه اقدام و نتیجه امر را به کارگروه اعلام کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول