اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرداری منطقه 20 انجام شد

جمع‌آوری پسماندهای خشک جنوب تهران

خبرگزاری فارس: شهرداری منطقه 20 پسماندهای خشک از منازل مسکونی و مراکز تجاری جنوب تهران را جمع‌آوری کرد.

جمع‌آوری پسماندهای خشک جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، در راستای بهینه‌سازی فرهنگ بازیافت مواد و تفکیک زباله‌های خشک و تر، طرح جمع‌آوری پسماندهای خشک از منازل مسکونی و مراکز تجاری از سوی شهرداری منطقه 20 اجرا شد.

شهردار ناحیه 6 شهرری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در این ارتباط اظهار داشت: در راستای افزایش جلب مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از محیط زیست و ترویج فرهنگ بازیافت و تفکیک پسماند از مبداء، از سوی اداره بازیافت این ناحیه طرح جمع‌آوری پسماندهای خشک توسط عوامل و وسایل نقلیه ویژه جمع‌آوری این پسماندها از منازل مسکونی و واحدهای تجاری طبق بلوک‌بندی‌های صورت گرفته، انجام می‌شود.

یحیی رنجبران با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح جمع‌آوری پسماندها و به منظور آراستگی منظر شهری و حفظ مسائل بهداشتی نسبت به جمع‌آوری عوامل غیرمجاز از سطح ناحیه اقدام شده است، افزود: عوامل جمع‌آوری واحد بازیافت شهرداری ناحیه 6 به صورت روزانه اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک از منازل مسکونی و اصناف تجاری کرده و در مقابل کیسه‌های آبی رنگ ویژه پسماندهای خشک به صورت رایگان به آنان اهدا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تکنیک‌های مختلفی در جهان برای تفکیک و جداسازی اجزای ترکیبی مواد زائد وجود دارد، عنوان کرد: چنانچه شهروندان بیاموزند زباله‌ها و مواد زائد زندگی روزمره خود را از مبدا تفکیک کنند، گام‌های موثری در بهینه‌سازی و کاهش اثرات سوء زیست محیطی حاصل از دفن پسماندها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول