اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خبر داد

تغییر آیتم‌های انتخاب مدرسان داوری برای حضور در کلاس‌های بین‌المللی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از تغییر آیتم‌های انتخاب مدرسان داوری فوتبال ایران برای حضور در کلاس‌های بین‌المللی خبر داد.

تغییر آیتم‌های انتخاب مدرسان داوری برای حضور در کلاس‌های بین‌المللی

فریدون اصفهانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در گذشته دانستن زبان انگلیسی مهم‌ترین ملاک حضور مدرسان داوری ایران در کلاس‌های بین‌المللی برگزار شده توسط فیفا بوده است، اظهار داشت: با بررسی انجام شده ملاک‌های حضور در این کلاس‌ها تغییر کرده است.

وی، دانش داوری، زبان، همکاری و سابقه داوری را از جمله آیتم‌های لازم برای انتخاب مدرسان داوری ایران برای حضور در کلاس‌های بین‌المللی اعلام کرد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال امتیاز آیتم‌های شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مدرس داوری را برای دانش داوری 40، زبان، 30 و همکاری تیمی و سابقه را هم 30 امتیاز اعلام کرد.

وی ادامه داد: مدرسان شرکت‌کننده در کلاس‌های مدرس داوری بین‌المللی پس از گذراندن دوره‌های بین‌المللی اقدام به برگزاری کلاس‌های داوری در داخل کشور می‌کنند.

اصفهانیان در پاسخ به سؤالی درباره زیادبودن مسئولیت‌هایش گفت: این حرف‌ها را کسانی می‌زنند که از وظایف تعریف شده برای عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و ریاست کمیته داوران خبر ندارند.

وی اضافه کرد: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در طول سال 9 جلسه برگزار می‌کند که دو جلسه آن تاکنون برگزار شده است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اغلب کارهای امور داوری هم با استفاده از تکنولوژی انجام می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی ندارد چنانکه بسیاری از مسئولان فیفا و همچنین فدراسیون فوتبال ایران هم این گونه عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره تعداد داوران حاضر در لیگ برتر گفت: 33 داور و 46 کمک داور در سال جاری قضاوت بازی‌های فوتبال لیگ برتر را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول