اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حسین نجاتی کمک داور بین‌المللی بازنشسته فوتبال کشور؛

کلاس داوری درجه 3 فوتبال در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: یک دوره کلاس چهار روزه داوری درجه سه فوتبال با حضور حسین نجاتی کمک داور بین‌المللی بازنشسته فوتبال در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی شهید ناصر فکری کاشان آغاز به کار کرد.

کلاس داوری درجه 3 فوتبال در کاشان برگزار شد
مدرس داوری فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری این کلاس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در این دوره کلاس داوری آموزش‌های تئوری و عملی به مدت 40 ساعت برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود.
حسین نجاتی افزود: در این دوره آموزشی که در حدود چهار روز به طول می‌انجامد روزانه 12 ساعت صبح و عصر شرکت کنندگان آموزش‌های تئوری و عملی آمادگی جسمانی خود را پشت سر گذاشته و در صورت کسب امتیازات لازم به فدراسیون فوتبال معرفی تا برای آنان دیپلم داوری صادر شود و بعد از شش ماه فعالیت کارت درجه سه داوری برای آنان صادر می‌شود. 
وی امتحانات عملی آمادگی جسمانی از شرکت کنندگان این دوره را مطابق با دستورالعمل‌های فیفا ذکر کرد و افزود: این دستورالعمل‌ها برای داوران اعزامی ایران که به کشور مالزی اعزام شده بودند نیز اجرا شده و به عبارت دیگر آزمون‌هایی که از شرکت کنندگان در این دوره گرفته می‌شود آزمون‌هایی است که از داوران اعزامی به کشور مالزی گرفته شده است. 
این کمک داور بین‌المللی بازنشسته کشور افزود: تنها تغییری که در آزمون‌های شرکت کنندگان در این دوره اعمال می‌شود تغییرات اندکی در زمان استراحت آنان در 50 متر است که در صورت آمادگی جسمانی در امتحانات کتبی در پرونده شرکت کنندگان ثبت و بعد از تأیید فدراسیون فوتبال برای آنان دیپلم داوری صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره کلاس داوری باید یکصد امتیاز از مجموع امتیازات امتحانات تئوری و عملی را کسب کنند بیان داشت: شرکت کنندگان در صورت کسب دو سوم نمره از مجموع نمرات برای دریافت دیپلم داوری به فدراسیون فوتبال معرفی می‌شوند.
مدرس داوری فدراسیون فوتبال کشور در ادامه یادآور شد: آخرین قوانین و دستاوردها و تغییرات داوری فوتبال که در سال 2011 تصمیم‌گیری شده تا در سال 2012 به مرحله اجرا گذاشته شود در این دوره کلاس داوری ،تدریس می‌شود.
نجاتی در مورد مطالبی که در این دوره تدریس می‌شود نیز گفت: تدریس قوانین قبلی و موجود داوری که تغییری در آن حاصل نشده است به علاوه تغییرات و اصلاحیه‌های جدید قوانینی که از طرف فیفا ارسال شده است برای تمامی دوره‌های آموزشی داوری آموزش داده می‌شود.
وی یادآور شد: هرگونه تغییراتی در 17 قانون داوری که در سال 2011 و 2012 اعمال می‌شود تأثیرگذار بوده و باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از این قوانین قانون 12 بوده که تغییراتی در ارتباط با رفتارهای غیر ورزشی ایجاد شده است، افزود: قانون دیگری که تغییراتی در آن انجام شده است قانون پنج است که در مورد اختیارات داوران در رابطه با وسایل بازیکنان است.
به گفته وی بنا به تصمیم جدیدی که گرفته شده است بازیکنان از سرپوش برای بازی استفاده نکنند اما استفاده از سربند با دستور پزشک مانعی ندارد.  
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کلاس داوری درجه 3 فوتبال با حضور حسین نجاتی کمک داور بین‌المللی بازنشسته کشور که 13 سال در لیست داوران بین‌المللی کشور بوده و حدود 20 سال هم در سطح اول کشور تا پایان سال 2007 به عنوان خاتمه حضورش در لیست بین‌المللی فعالیت داشته توسط کمیته داوران هیئت فوتبال شهرستان کاشان و با حضور 35 نفر شرکت کننده به مدت 0 4 ساعت در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی شهید ناصر فکری کاشان برگزار می‌شود.
کمیته داوران هیئت فوتبال شهرستان کاشان 30 داور فعال ملی و درجه یک، دو و سه دارد که بیش از 90 درصد از آنان داوران جوان با تحصیلات عالیه هستند.
 انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول