اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان به‌ مناسبت سالروز عملیات قدس 2:

رزمندگان معادنی بکر از خاطرات شفاهی جنگ هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان به‌مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات قدس 2 گفت: رزمندگان دفاع مقدس در بیان خاطرات شفاهی که از جنگ در سینه دارند چون معادن بکری هستند که باید از آنها بهره‌برداری شود.

رزمندگان معادنی بکر از خاطرات شفاهی جنگ هستند

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: دولت‌ها در جهان امروز ثبت فرهنگ شفاهی را سرلوحه ادبیات خود قرار داده‌اند، بنابراین ما باید با همه توان در راه حفظ فرهنگ شفاهی جنگ و قرار دادن این مهم به‌ عنوان مبنای تاریخی برای ایران کوشش مضاعفی داشته باشیم.

فرماندار آبادان تصریح کرد: کتاب‌های زیادی در کشور‌های غربی برای تخریب انقلاب مردم ایران به نگارش درآمده است که از فرهنگ شفاهی دوران طاغوت گرفته شده و ما اکنون در راه نهضتی باید گام برداریم که علیه شبیخون فرهنگی غرب باشد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از 18 سال پیش نسبت به شبیخون‌ فرهنگی هشدار داد که اکنون به صورت واقعیتی شناخته شده خود را به جامعه ما نشان داده اما گنجینه‌های انسانی که در ایران اسلامی زندگی می‌کنند برای مقابله با این شبیخون فرهنگی بسیار فرهیخته‌تر از آن هستند و دولت‌های غربی نمی‌توانند به هدف خود نزدیک شوند.

ایلخاص‌زاداه با اشاره به کتاب‌های چاپ شده در راستای ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی خاطرات تلخ و شیرین فراوانی دارد که فرزندان گمنام ما با فداکاری‌های خود آن را در تاریخ ثبت کردند و اکنون کتاب‌های فاخری که در زمینه نشر فرهنگ شفاهی جنگ منتشر می‌شود شاید گوشه‌ای از این مظلومیت را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: جانفشانی‌های رزمندگان کشور در مناطقی چون خوزستان در عملیات‌های جنگی مختلف نشان دادند که چگونه در مقابل تجاوز دشمنان از خود ایستادگی و مقاومت نشان می‌دهند.

فرماندار ویژه آبادان در پایان اظهار کرد: بنابراین باید با تلاش مردم و مسئولان از مستند‌های حاضر استفاده کنیم و نگذاریم گذشت زمان ما را از حوادثی که امروز کشور ما را به خودکفایی و مقاومت رسانده، دور کند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول