اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

صبر امام کاظم (ع) اسارت را برای رزمندگان اسلام آسان کرد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با اقتدا کردن به صبر امام کاظم (ع) توانستند در برابر شکنجه‌ها و سختی‌های اسارت دشمنان بعثی در زندان‌های عراق مقاومت کنند.

صبر امام کاظم (ع) اسارت را برای رزمندگان اسلام آسان کرد

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز به مناسبت شهادت امام موسی‌بن‌جعفر (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برخی از رزمندگان ماه‌ها و سال‌ها در زندان‌های بعثی عراق زندانی بودند و در برابر شکنجه‌های اسارت با اقتدا کردن به امام کاظم (ع) صبر کردند ولی لحظه‌ای از اعتقادات مذهبی خود دور نشدند.

وی بیان کرد: زندگی هر یک از ائمه‌ اطهار (ع) برای مسلمانان پیام‌ها و نکات بسیاری دارد که با مطالعه زندگی‌نامه آنها می‌توانیم رفتار و منش زندگی آنان را در زندگیمان به کار ببریم.

عباسی بیان کرد: کنترل عصبانیت در لحظه‌های حساس زندگی می‌تواند زمینه تعالی و پیشرفت انسان را فراهم کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: برخی از افراد فکر می‌کنند که امام چون بیشتر عمرشان را در زندان بودند، نمی‌توانستند فعالیت سیاسی و مذهبی انجام دهند ولی این امام بزرگوار در زندان از فرصت‌های اسارت به خوبی استفاده می‌کردند و علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و مذهبی فعالیت‌های عبادی و توحیدی نیز انجام می‌دادند.

این مسئول ادامه داد: هارون‌الرشید، امام کاظم (ع) را در زندان‌های مختلف زندانی کرد و ایشان را مورد شکنجه‌های فراوان قرار داد ولی این امام بزرگوار هیچ وقت از ترویج دین اسلام بین مسلمانان کوتاهی نکردند.

خنثی کردن نقشه‌های هارون‌الرشید توسط امام‌ کاظم (ع)

وی بیان کرد: فردی از طرف هارون الرشید برای فریب دادن امام کاظم (ع) در زندان نزد این امام بزرگوار آمد و به ایشان گفت ای امام بزرگوار به چه امکاناتی از جمله غذا و پوشاک نیاز دارید برایتان فراهم کنم که این امام بزرگوار در پاسخ گفتند از چه مالی می‌خواهی برایم غذا و پوشاک فراهم کنی از مالی که متعلق به مردم است و هارون‌الرشید با ظلم و ستم به آنان این اموال را جمع‌آوری کرده است.

وی اضافه کرد: فرد پیام‌آور با شنیدن پاسخ امام کاظم (ع) از گفته خود پشیمان شد و فهمید که ایشان به هیچ عنوان از مال حرام نیازهای زندگیشان را فراهم نمی‌کند و همچنین این امام بزرگوار با این پاسخ توانست توطئه هارون‌الرشید را خنثی کند.

عباسی با بیان اینکه مسلمانان با عمل به احادیث و روایات امام کاظم (ع) می‌توانند فرهنگ مذهبی را در جامعه تقویت کنند، یادآور شد: احادیث این امام بزرگوار برای هر مسلمانی بسیار آموزنده است و جوانان می‌توانند با استفاده از این روایات بیشتر نفسشان را تزکیه کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: هارون‌الرشید امام کاظم (ع) را برای آزار و اذیت بیشتر از یک زندان به زندان دیگر می‌برد و ایشان را مورد شکنجه و سختی‌های بسیاری در اسارت قرار ‌داد تا ایشان از ترویج دین اسلام در بین مسلمانان منصرف شود، ولی ایشان همیشه به مردم آگاهی می‌دادند تا به سوی خدا هدایت شوند.

برطرف کردن مشکلات با کنترل کردن خشم در زندگی

عباسی یادآور شد: برخی از افراد جامعه به خاطر مسایل جزئی با دیگران نزاع می‌کنند که این نزاع‌های کوچک ممکن است با کوچک‌ترین مسئله کوچک به وجود آمده ولی به خاطر استفاده از الفاظ نامناسب و طولانی شدن نزاع بین طرفین درگیری شدیدی رخ دهد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: نتیجه دعوا و نزاع شدید بین طرفین ممکن است در برخی موارد منجر به این شود که فرد خاطی به پرداخت دیه محکوم شود و در برخی موارد دیگر منجر به زندانی شدن فرد خاطی می‌شود که باید هزینه بسیاری برای جبران این خسارت بپردازد تا بتواند مشکلش را برطرف کند.

وی اضافه کرد: در برخی تصادفات در جاده فرد با عصبانیت با طرف مقابل برخورد می‌کند و به دلیل عدم کنترل خشم و با استفاده از الفاظ نامناسب مشکل را پیچیده‌تر می‌کند در صورتی که در این لحظه با کمی صبر و تحمل می‌توان به خوبی مشکل را برطرف کرد بدون اینکه از یک کلمه الفاظ نامناسب توسط طرفین به کار برده شود.

وی با بیان اینکه افرادی که اهل علم هستند بیشتر باید به رفتار خود مسلط باشند، اظهار کرد: هر فردی با کنترل خشم بهتر می‌تواند تصمیم‌گیری کند و به دلیل اینکه این تصمیم‌ به دور از استرس و خشم بوده نتایج مطلوب‌تری دارد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول