اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد

فرهنگ و هنر بهترین پیام رسان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فرهنگ و هنر بهترین راه انتقال پیام است.

فرهنگ و هنر بهترین پیام رسان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره فرهنگی هنری استانی در جمع دانش‌آموزان هنرمند در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود اظهار داشت: آموزش از مهمترین وسیله‌های خلق آثار هنری است.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به 10تیرماه روز ورود امام رضا(ع) از مدینه به طوس و نیشابور گفت: تجلی‌گاه توحید در حدیث سلسله‌الذهب آمده و این فرمایش امام رضا(ع) از مدینه به طوس، تجلی گاه توحید و کلمه لااله‌الاالله و ولایت است و ورود به این حصار شرطش ولایت است.

فخریان گفت: بعداز تجمع در غدیرخم،هیچ تجمعی به بزرگی تجمع مسلمانان در حرکت امام رضا (ع) به شهر طوس و مرو نمی‌رسد و مثال بزرگی این‌چنین تجمعی در تاریخ هیچ کشوری سابقه ندارد.

وی  افزود: این تجمع به این دلیل بزرگ شد که بسیاری از نویسندگان و هنرمندان بالغ بر 20 هزارنفر، حدیث گران‌سنگ سلسله‌الذهب را نه تنها بر کاغذ بلکه بر د‌ل‌های مومنان ثبت کردند.

فخریان اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزی به تاسی از آن هنرمندان و تدبیر شایسته مسئولان معاونت فرهنگی و پرورشی برای این‌ است که این دانش آموزان را به اهل بیت (ع) و تعهد هنر اسلامی، دینی و ایرانی گره بزنند وبا این تلفیق هنرهای ماندگاری را خلق کنند.

محمدجواد غلامی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش نیز گفت: امیدواریم مسئولان توجه لازم را به هنرهای دانش‌آموزی و دانش‌آموزان هنرمند مبذول دارند و استفاده از توان و ظرفیت هنرستان‌های هنرهای دستی و تجسمی نشان دهند.

غلامی افزود: در این جشنواره  رقابت سالم منطقی و خوب در همه عرصه‌های هنری عرضه شد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول