اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس:

رشد فرهنگ و هنر بدون سیاست میسر نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که خواهان جدایی دین از سیاست هستند باید بدانند که رشد فرهنگ و هنر بدون سیاست میسر نیست.

رشد فرهنگ و هنر بدون سیاست میسر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه بین‌المللی خوشنویسی کشور با تمجید از وزارت ارشاد برای به رسمیت شناختن خوشنویسی قزوین و برگزاری دو سالانه در این شهر اظهار داشت: برگزاری دو سالانه خوشنویسی می‌تواند نقش کلیدی در رشد خوشنویسی کشور ایفا کند.

وی با ترسیم آینده درخشان برای خوشنویسی قزوین و کشور یادآور شد: خوشنویسان بزرگی همچون میرعماد قزوینی و ابوالحسن محصص از افتخارات خوشنویسی و هنر قزوین هستند که آثار ارزشمندشان همچنان چراغ راه هنرمندان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید‌های استکبار علیه کشورمان خاطرنشان کرد: تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند در عزم ملت ایران خللی ایجاد کنند و قطعا جمهوری اسلامی ایران با همان قدرت گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.

ابوترابی فرد با اشاره به برخی از پیشرفت‌های علمی کشور تصریح کرد: قطعا در نیم قرن آینده جمهوری اسلامی به یک مرجع علمی در جهان تبدیل می‌شود و این مهم با عزم و اراده جوانان و مسئولان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: باید با همکاری مسئولان و تلاش و کوشش جوانان در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی به جایگاه دیرین خود برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بنای تاریخی کاروانسرای سعد السلطنه قزوین عنوان کرد: این افتخار تاریخی بیش از یک قرن عمر ندارد ولی متاسفانه در طول یک قرن گذشته با وجود حاکمان تهی مغز و وابسته این عقبه بزرگ از دست رفته که باید با ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است این مهم دوباره به جایگاه قبلی خود باز گردد.

ابوترابی فرد یادآور شد: ما وارث میراث پدرانی هستیم که این آثار تاریخی عظیم و هنری با ریشه را آفریده‌اند و اراده نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و دلسوزان دیگر نظام تجدید ارزش‌های دینی اسلامی، اعتقادی و سیاسی برآمده از دین است.

وی با اشاره به تاریخ کهن 10 هزار ساله قزوین خاطرنشان کرد: قزوین با قدمتی 10 هزار ساله جزو معدود تمدن‌های قدیمی است که 10 هزار سال سابقه شهرنشینی و یک جانشینی را دارد که باید این مهم مورد توجه و دقت قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با نام بردن از برخی از آثار تاریخی استان قزوین گفت: این خطه خط را معنا بخشیده است و عقبه خوشنویسی قزوین پر رونق و ارزشمند است که باید با اراده جوانان این دیار آن را حیاتی دوباره بخشید.

ابوترابی فرد تاکید کرد: مسئولان در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی باید راه را برای پیشرفت و تعالی جوانان هموار کنند تا شاهد رونق و درخشش دوباره خطه قزوین در جهان باشیم.

وی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تاکید کرد: پیوند بین هنر و سیاست از اتفاقات خوب دومین دو سالانه است که سبب زنده شدن ارزش‌ها شده و آنهایی که خواهان جدایی دین از سیاست هستند باید بدانند که رشد فرهنگ و هنر بدون سیاست میسر نیست. 

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول