اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش وزارت ارشاد خبر داد

راه‌اندازی دانشکده‌های فرهنگ و هنر در خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و دفتر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی دانشکده‌های فرهنگ و هنر در خارج از کشور خبر داد.

راه‌اندازی دانشکده‌های فرهنگ و هنر در خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عیسی کشاورز صبح امروز در گردهمایی مدیران آموزش ادارات کل استان‌ها و مراکز جامع علمی کاربردی سراسر کشور در مرکز فرهنگ و هنر واحد پنج مازندران با اشاره به اینکه در بخش بین‌الملل دانشگاه جامع برای رسیدن به افق 1404 برنامه‌هایی تدارک دیده است، گفت: دانشگاه جامع به دنبال راه‌اندازی رشته‌های فرهنگ و هنر در خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه مطالعه ایجاد نخستین واحدهای فرهنگ و هنر در خارج از کشور صورت گرفته، تصریح کرد: انتظار می‌رود این واحدها تا سال آینده در کشورهای مقصد راه‌اندازی شود.

کشاورز با بیان اینکه رویکرد دفتر آموزش تا حدود زیادی تغییر نگرش‌ها و دیدگاه در زمینه فرهنگ و هنر بوده، افزود: این رویکردها تا حدودی اهداف کلان این مجموعه را دنبال می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اساس‌نامه مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر ابلاغ شده، بیان داشت : در زمینه رشته‌ها و برنامه‌ریزی درسی نیز تمهیداتی برای این مراکز انجام شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و دفتر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه مراکز فرهنگ و هنر در تنوع رشته‌ها به خوبی عمل کرده، افزود: راه‌اندازی لیسانس طراحی عروسک و مدارک علمی مرثیه‌سرایی در دانشگاه‌های جامع نشان از این امر دارد.

وی با بیان اینکه استعدادهای موجود در کشور باید یک انرژی مضاعف ایجاد کند، متذکر شد: این امر باید بیشتر از گذشته به یک انرژی ملی تبدیل شود.

کشاورز با تاکید بر اینکه اگر مراکز فرهنگ و هنر دارای توجیه اقتصادی نیستند باید فعالیت‌های جانبی به آنها اضافه شود، اذعان داشت: رشته‌های این بخش با نیازها و ماموریت‌های سازمانی هماهنگی  دارد.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول