اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار چالوس:

مسئولان امر به معروف در اجرای طرح حجاب ورود پیدا کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار چالوس با اشاره به اهمیت اجرای طرح عفاف و حجاب در سواحل دریا گفت: با توجه به حجم مسافران و گردشگران در سواحل منطقه، باید مسئولان ذیربط در بخش امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کنند.

مسئولان امر به معروف در اجرای طرح حجاب ورود پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، محمدرضا محمد حسینی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی کشور و از مقوله‌ها و نمادهای فرهنگی و ارزشی دین ما محسوب می‌شود، بیان داشت: با فرهنگ‌سازی و آموزش درست در این رابطه می‌توان به اهداف مورد نظر در مقابله با تهاجم بیگانه موفق بود.

وی با تاکید بر انجام آموزش‌های لازم در سطح خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و حتی ادارات و نهادهای مختلف اظهار داشت: اجرای این برنامه نیازمند مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی است.

محمدحسینی با اشاره به اهمیت اجرای طرح عفاف و حجاب در طرح‌های دریا ادامه داد: با توجه به حجم مسافران و گردشگران در سواحل منطقه، باید مسئولان ذیربط در بخش امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و راهکارهای ارایه شده در این طرح باید جدی گرفته و کاملا اجرایی شود.

معاون فرماندار چالوس تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی در این رابطه تشکیل و در کنار آن نمایشگاه عفاف و حجاب را با همکاری دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های دریا دایر و محصولات فرهنگی و دینی مربوط به حجاب را در معرض دید عموم قرار دهیم.

محمدحسینی با بیان اینکه باید الگویی برای حجاب تعریف کنیم، اظهار داشت: صدا و سیما و همچنین مطبوعات می‌توانند همانند دیگر بخش‌ها در راستای توسعه و تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسزایی ایفا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز با انتقاد از عدم برخورد با برخی هنجارشکنی‌ها در بحث حجاب در معابر عمومی و همچنین کارکنان برخی فروشگاه‌ها گفت: برخی فروشگاه‌ها موازین شرعی را کاملا رعایت می‌کنند که پیشنهاد می‌شود برای تشویق این افراد و همچنین ترغیب دیگران آنها را با تخفیف مالیاتی و یا حتی جوایز نقدی مورد تجلیل قرار دهیم.

محمد شریفی همچنین با انتقاد از نوع پوشش دانشجویان و عدم توجه به مرام نامه دانشگاه‌ها تصریح کرد: با تعریف لباس فرم برای دانشجویان به‌عنوان یک پیشنهاد برای خروج از این مساله می‌توان جلوی بدحجابی‌های برخی دانشجویان را گرفت.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های چالوس و نوشهر نیز با بیان اینکه درد جامعه ما به بی‌تفاوتی پدران و مادران در خانواده برمی‌گردد، گفت: در روایات آمده اگر امر به معروف و نهی از منکر از بین برود باید منتظر بلا باشید، بنابراین باید در اجرا و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جدیت بیشتری داشته باشیم تا مبادا ارزش‌های ما زیر سئوال برود.

حجت الاسلام شعبان رضایی افزود: مطمئنا اگر همراهی دستگاه‌های اجرایی نباشد نمی‌توان نتیجه‌ای گرفت.

وی بیان داشت: در همین رابطه برخورد منطقی و ارایه راهکارهای کارشناسی شده می ‌تواند در برون رفت از این معضل کمک شایانی به متولیان امر داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس نیز با تاکید بر مطالعه منشور عفاف و حجاب گفت: در این منشور بر همکاری 27 ارگان در بحث حجاب تاکید شده در حالیکه این قانون به نحو احسن توسط دستگاه‌های مرتبط اجرا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام علی اسفندیاری افزود: ادارات اولین اجراکننده عفاف و حجاب هستند اما عمدتا پی کار نیستند که جای تامل دارد.

وی ادامه داد: یکسری افراد بی‌حجاب و ناآگاهند و یکسری آگاه هستند و عمدی به این امر می‌پردازند که باید برای افراد ناآگاه در کنار تذکر کار فرهنگی صورت داد تا بتوان راه درست را برای اینگونه افراد تعریف کرد.

اسفندیاری با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی نیز باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: وقتی حجاب چادر تنها در حد فاصل درب و ساختمان دانشگاه اجرا و ارزش چادر زیر پا گذاشته می‌شود باید با تفکر بیشتر و ارایه راهکار که تعریف لباس فرم یکی از این راه‌هاست به مقابله با بدحجابی پرداخت.

عضو شورای شهر چالوس نیز با تاکید بر اینکه رعایت حجاب تنها شامل بانوان نیست، گفت: به همان نسبت باید با مردان بدحجاب نیز برخورد صورت گیرد چرا که عمدتا حجاب را مختص بانوان می‌دانند و از ناهنجاری‌های مربوطه توسط آقایان غافل می‌مانند.

ویدا صیادی‌نژاد با بیان اینکه نباید بعد از 33 سال پس از انقلاب دنبال الگو بگردیم، گفت: بستر همه هنجارشکنی‌ها به‌ویژه بدحجابی خانواده است، تاثیر انسان بر محیط و محیط بر انسان متقابل و یکسان است که باید برنامه‌ریزی درستی در این رابطه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه 75 درصد یادگیری انسان‌ها از طریق چشم و دیدن صورت می‌گیرد، گفت: یکی از راهکارهای مقابله با بدحجابی ایجاد فرهنگسرا و نمایشگاه‌های دائمی عفاف و حجاب است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول