اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت امور بانوان استانداری انجام می‌شود

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در مناطق کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب در مناطق کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در مناطق کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد لیلا زاده‌باقری امروز در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های روز ملی عفاف و حجاب در یاسوج، اظهار داشت: اهمیت چشمگیر حجاب و پوشش اسلامی بر هیچ فردی پوشیده نیست و آیات و روایات متعددی وجود دارد که بر این امر مهم تاکید می‌کنند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانوان و دختران با رعایت حجاب و عفاف از سوء‌نظرها و سوء‌نیت‌ها محفوظ می‌مانند و شخصیت آنان بیش از پیش مورد احترام است.

وی با بیان اینکه از نظر دین مبین اسلام حجاب مختص بانوان و دختران نیست بلکه شامل آقایان هم می‌شود، اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف پیامدهای مثبت فردی و اجتماعی فراوانی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به حفظ بنیان و تحکیم خانواده‌ها اشاره کرد.

زاده‌باقری تصریح کرد: همه دستگاه‌ها به نوعی می‌توانند با پشتیبانی‌های لازم زمینه را برای آموزش، ترویج و ارتقاء فرهنگ حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت آن فراهم نمایند که نباید در این خصوص غفلت شود.

وی با اشاره به اینکه، دشمنان لجوج، عنود، کینه‌توز و خیره‌سر با گسترش جنگ نرم و ترویج فرهنگ نادرست بی‌حجابی و بدحجابی درصدد تضعیف ارزش‌های ناب دینی ملت ایران هستند، افزود: به همین دلیل می‌بایست متولیان امور فرهنگی استان راهکارهای اساسی برای مقابله جدی با این معضل شوم اجتماعی ارائه دهند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در جهت مبارزه با بدحجابی و بی‌عفتی، دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در زمینه فراهم کردن پوشش مناسب و الگو، دستگاه‌های تبلیغی در راستای ارشاد و مشاوره، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در خصوص تدوین برنامه‌های ترویجی تلاش کنند.

برپایی همایش و نمایشگاه عفاف و حجاب در مرکز شهرستان‌ها، برگزاری نشست پرسش و پاسخ با موضوع عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای فرهنگی و هنری، مسابقه کتابخوانی و مقاله‌نویسی، تهیه و توزیع بروشور، برگزاری دوره‌های آموزشی و میزگرد رادیویی و تلویزیونی با موضوع عفاف و حجاب از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

21 تیرماه هر سال به نام روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول