اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

دولت سوریه ساقط شدنی نیست/ تمام توطئه‏‌ها خنثی می‌‏شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: امروز همه باید بدانند که دولت سوریه به هیچ وجه ساقط شدنی نیست و تمام توطئه‏‌ها در این کشور خنثی می‏‌شود.

دولت سوریه ساقط شدنی نیست/ تمام توطئه‏‌ها خنثی می‌‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم در مسجد امام این شهر برگزار شد، مشکلات ایجاد شده توسط غربی‏‌ها در کشور مسلمان سوریه را یادآور شد.

وی اظهار داشت: در برهه کنونی، همه دولت‏‌های غربی و استکباری با هم متحد شده‏‌اند تا ملت و دولت سوریه را از صحنه خارج کرده و اهداف خود را پیگیری کنند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: کشورهایی نظیر انگلیس، آمریکا، ترکیه، دُول ارتجاع عرب و در رأس همه آنها یعنی اسرائیل غاصب و جنایتکار تصمیم گرفته‏‌اند تا به هر شکل ممکن دولت سوریه را ساقط کنند.

شاهچراغی ادامه داد: اگر همه دولت‏‌های استکباری هم با هم متحد شوند، نمی‏‌توانند دولت مردمی سوریه را ساقط کنند چراکه ملت و ارتش سوریه با دولت همراه هستند.

وی همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشور سوریه و دولت آن همراه است و به هیچ وجه اهداف شوم غربی‏‌ها در آن اجرایی نمی‏‌شود.

به گزارش فارس؛ سخنان نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان درباره تحولات اخیر سوریه در حالی مطرح می‏‌شود که دیپلمات سابق آمریکایی امروز از تغییر موضع جزئی آمریکا درقبال سوریه خبر داد و گفت که کنفرانس ژنو اولین گام در مسیر حل بحران سوریه است.

دیوید بولوک در گفت‏‌وگو با شبکه خبری العالم از تلاش‌های آمریکا برای حل بحران سوریه بدون اصرار بر کناره‌گیری بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور خبر داد.

دیپلمات سابق آمریکا گفت: کنفرانس ژنو نخستین گام ضروری در مسیر طولانی حل و فصل بحران سوریه است.

بولوک ابراز امیدواری کرد که کنفرانس ژنو  به موفقیت برسد و راه را برای گام‌های بعدی باز کند.

وی دومین گام را گفت‌وگوی مستقیم بین دولت سوریه و مخالفان دانست و افزود: اگر دولت سوریه آماده گفت‌وگو با مخالفان موسوم به "شورای ملی" است این امر پیشرفتی اساسی در مسیر تلاش‌ها برای حل و فصل بحران این کشور به شمار می‌رود.

بولوک خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانس ژنو بدون پیش‌شرط نشان می‌دهد که ظاهرا تغییری جزئی در موضع آمریکا صورت گرفته است.

وی به وجود تلاش‌هایی برای حل بحران سوریه به شیوه دیپلماتیک و گفت‌وگو بدون اصرار بر کناره‌گیری بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور اشاره کرد و درباره غایب بودن ایران در کنفرانس ژنو گفت: اگر آمریکا به راه‌حلی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست نیابد؛ نقشی را در اجلاس ژنو برای ایران قائل نیست.

بولوک حضور قطر در این کنفرانس را به زعم خود، باعث ایجاد "توازن مخالفان" با دولت سوریه عنوان کرد.

نشست ژنو روز شنبه در سطح وزرای امور خارجه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (روسیه، آمریکا،‌ انگلیس، چین و فرانسه) برگزار خواهد شد

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول