اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهمانپرست در گفت‌وگو با فارس:

برپاکنندگان ناامنی در سوریه به‌دنبال تضعیف مقاومت اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وضعیت سوریه وضعیتی حساس برای منطقه ایجاد کرده و دست‌هایی در کار است تا با ایجاد بی‌ثباتی در سوریه به جریان مقاومت اسلامی لطمه‌زده و فضای امن برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

برپاکنندگان ناامنی در سوریه به‌دنبال تضعیف مقاومت اسلامی هستند

رامین مهمانپرست ظهر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در رابطه با سخنان دیروز وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران و در حاشیه سفر پوتین به اردن که تاکید کرده بود برای موفقیت کنفرانس ژنو درباره اوضاع سوریه، حضور ایران ضروری است، اظهار کرد: وضعیت سوریه یک وضعیت فوق‌العاده و حساسی را برای منطقه ایجاد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دست‌هایی در کار است تا با ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در داخل سوریه به جریان مقاومت اسلامی در منطقه لطمه زده و فضای امن برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

وی توضیح داد: در واقع به بهانه مطالبات مردمی تلاش می‌شود به اختلافات دامن زده شده و جنگ‌های داخلی گروه‌ها تقویت شود.

مهمانپرست با بیان اینکه همه خواهان این هستند که مطالبات مردمی در کشورها از جمله سوریه تحقق یابد، افزود: این کار با ایجاد فضایی باثبات و آرام و مسالمت‌آمیز امکانپذیر است.

وی افزود: حل مسائل داخلی کشورها باید بدون دخالت نیروهای خارجی صورت گیرد و در این مدت هم دولت سوریه گام‌های اصلاحی مناسبی برداشته است.

مهمانپرست گفت: خواسته‌های مردم سوریه باید در فضای مسالمت‌آمیز توسط دولت سوریه دنبال شود و گام‌های اساسی اصلاحات که در این مدت توسط دولت برداشته شده، باید ادامه یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مردم سوریه نباید اجازه دهند جریان مسلح تروریستی از خواسته‌های مردم سوء استفاده کرده و دست به اقدام‌های تروریستی زده و خون مردم را بریزند.

وی تصریح کرد: کشورهای سوریه، چین و ایران برای برقراری صلح و امنیت در کشور سوریه تمام ظرفیتیشان را در این زمینه به‌کار برده‌اند و نسبت به خواسته‌های مردم توجه ویژه دارند اما با اقدامات و تحریکاتی که برخی کشورهای دیگر انجام می‌دهند، فضا به سمت بی‌ثباتی و ناامنی هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه شاید فضای مسالمت‌آمیز و باثبات در سوریه منافع رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر را تامین نمی‌کند، گفت: ما از هر روشی که کمک کند تا مسائل سوریه از طریق گفت‌وگو‌های مثبت میان دولت و مخالفان در فضای مناسبی دنبال شود و اقدامات مناسب اصلاحی برای تحقق اهداف مردم صورت گیرد، حمایت خواهیم کرد.

مهمانپرست با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه روسیه در زمینه نقش و حضور ایران در اجلاس‌های مرتبط با سوریه اظهار کرد: در هر مرحله‌ای که برای حل مشکلات سوریه در پیش‌رو داشته باشیم و در هر زمینه‌ای که احساس کنیم می‌توانیم به حل مشکلات کمک کنیم و به کشورهای خارجی اجازه ندهیم که به جنگ داخلی و عملیات خارج از سوریه دامن زده زنند و فضای مناسبی برای گفت‌وگوهای سازنده بین مردم و دولت فراهم شود، حتماً حضور می‌یابیم.

سخنگوی وزیر امور خارجه گفت: مشارکت کشورهای مستقلی مثل جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و تاکید مقامات روسیه بر همین مبنا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول