اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین:

ایران در دوران دفاع مقدس 1000 روز نبرد فعال داشت

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه پاسداران امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس 1000 روز نبرد فعال داشت.

ایران در دوران دفاع مقدس 1000 روز نبرد فعال داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمدتقی قاسمی صبح امروز در جریان دیدار با نخبگان فرهنگی و فعالان رسانه حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: 2 هزار و 887 روز نبرد بین ایران و عراق انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اسناد موجود در این مدت از 39 کشور دنیا غنیمت اخذ شده است، از 11 کشور دنیا نیز در دوران دفاع مقدس اسیر گرفته شده است.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: ایران اسلامی با وجود اینکه به تنهایی در این نبرد حضور داشت و از هیچ کشوری کمک نمی‌گرفت از مجموع 2 هزار و 877 روز نبرد، هزار روز نبرد فعال داشته‌ است. 

قاسمی تصریح کرد: این درحالی است که کشور عراق با وجود حمایت همه کشورهای دنیا تنها 207 روز نبرد فعال در کارنامه خود دارد.

سردار قاسمی گفت: سپاه در اواخر جنگ با وجود مخالفت‌های جدی از سوی برخی از افراد نظامی، والفجر هشت را برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داد.

وی ادامه داد: حقیقتا عملیات والفجر هشت یک معجزه بود که توسط سپاه پاسداران انجام شد و در واقع در فاو تن با تانک و تجهیزات مکانیزه دشمنان وارد عمل شد.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: یعنی در عملیات فاو تن با تانک جنگید، هیچ امکانات و تجهیزاتی در اختیار سپاه نبود، با این وجود سپاه این عملیات را غرور آفرینانه انجام داد.

سردار قاسمی تصریح کرد: دشمن در طول جنگ هفت برتری بر ما داشت، اولین برتری، برتری اطلاعاتی بود، منافقین و ضد انقلاب‌ها در داخل کشور، آواکس آمریکا در آسمان از جمله دلایل برتری دشمن بر ایران بود.

وی ادامه داد: بر این اساس بچه‌های اطلاعات و عملیات در دل شب عملیات‌های اطلاعاتی را انجام داده و وارد اردوگاه دشمنان می‌شدند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: دومین برتری دشمن برتری زرهی بود، اگر در دوران دفاع مقدس تانکی از نیروهای خودی منفجر می‌شد چیزی برای جایگزینی نداشتیم.   

سردار قاسمی تصریح کرد:  سپاه پاسداران با غنائم جنگی دشمنان یگان زرهی خود را تشکیل داد.

وی ادامه داد: سومین برتری دشمن، برتری رسانه‌ای آنان بود، همه رسانه‌های دنیا با عراق بوده و بر علیه ما تبلیغ می‌کردند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: چهارمین برتری دشمن همان برتری هوایی بود، عراق زمانی جنگ را شروع می‌کند 350 فروند هواپیمای جنگی آماده داشت.

سردار قاسمی تصریح کرد: زمانی که جنگ نیز خاتمه یافت کشور عراق 600 فروند هواپیمای آماده به کار عملیاتی داشت، پنجمین برتری دشمن برتری آتش بود، ما در دوران جنگ با گلوله سهمیه‌ای عملیات می‌کردیم، برتری لجستیکی نیز ششمین برتری دشمنان بود.

وی ادامه داد: برتری سیاسی که همان حمایت همه جوامع از عراق بود هفتمین برتری دشمن علیه ایران اسلامی بود.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: اما ما تنها یک برتری بر دشمن داشتیم که آن برتری ایمان و معنویت بود، ما توانستیم با این یک برتری بر همه برتری‌های دشمن غلبه کنیم.

سردار قاسمی تصریح کرد: دشمن نیز دقیقا در جنگ نرم به این برتری پی برده و آن را هدف قرار داده است، بی‌بند و باری، احساس مسئولیت نکردن، بی‌نمازی، تمسخر به معنویت و ... از جمله حملات دشمنان به برتری معنوی ایران اسلامی است.

وی گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و به ویژه شبکه (ف ـ و) سه هدف عمده در اجرای برنامه‌ها دارد، اول؛ حیا زدایی از زنان، دوم؛ غیرت‌زدایی از مردان، و سوم؛ در هم شکستن اساس خانواده و اعتقادات معنوی و دینی مردم است.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول