اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد:

خبرنگاران سالانه 2 اثر را در سمان قرار دهند/ نیازی به ثبت ماهانه آثار نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گذشته هر ماه خبرنگاران باید چند اثر را در سایت سمان ثبت می‌کردند اما از این پس خبرنگاران دو اثر را در شش ماه جداگانه در سایت سمان قرار دهند، کافی است.

خبرنگاران سالانه 2 اثر را در سمان قرار دهند/ نیازی به ثبت ماهانه آثار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پدرام پاک‌آیین بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح سرای روزنامه‌نگاران استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خانه مطبوعات نگاه سهم‌خواهانه نباید وجود داشته باشد، چرا که هر روزنامه‌نگاری می‌تواند عضو این خانه باشد و برای حل مشکلات صنفی خودش اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: اساسنامه خانه مطبوعات نقایصی داشت که پس از بررسی، اصلاحاتی نیز انجام شد و به ادارات ارشاد استان‌های سراسر کشور نیز ارسال شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با بیان اینکه نگاه خانه مطبوعات باید به عنوان خانه روزنامه‌نگار باشد، افزود: خانه مطبوعات خانه مدیرمسئولان نیست بلکه همه مطبوعاتی‌ها می‌توانند در اینجا عضو باشند و برای ایجاد تعادل هیئت مدیره‌ای شکل می‌گیرد که این تعادل نیز لحاظ شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر گرانی کاغذ و مشکلات روزنامه‌ها اظهار کرد: کاغذ در چند ماه گذشته بازار پر نوسانی را داشته است و در این راستا برای فعالیت مطبوعاتی‌ها فراز و نشیب‌هایی را ایجاد کرده است اما این موضوع از سوی دولت پیگیری شد.

پاک‌آیین ابراز داشت: ما در جلسه‌ای در دولت پیگیری کردیم که تعرفه واردات کاغذ را کاهش دهد و هنوز هم این موضوع پیگیری می‌شود تا بتوان مشکلات و نوسانات حوزه رسانه را کاهش داد.

وی با اشاره به متناسب‌سازی نظام یارانه مطبوعات با میزان فروش یادآور شد: در حوزه متناسب‌سازی یارانه‌ای اقداماتی انجام شد و مطالعات پژوهشی را با تیراژ فروش سراسری آغاز کردیم که پیش‌بینی می‌شود در روزنامه‌های محلی نیز انجام شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر چگونگی ثبت‌نام در سایت سمان خاطرنشان کرد: در گذشته پیش‌بینی شده بود که هر ماه خبرنگاران چند اثر را در سایت ثبت کنند، در صورتی که چنین کاری ضرورت نداشت و با وجود مشغله‌های کاری خبرنگاران، تکلیف دیگری را بر دوش آنها می‌گذاشت به همین علت از این پس خبرنگاران برای احراز هویت سالانه دو اثر در شش ماه جداگانه در سایت سمان قرار دهند، کافی است.

وی بر ضرورت ثبت‌‌نام خبرنگاران در سایت سمان تأکید کرد و یادآور شد: در کارگروهی پرونده‌های خبرنگاران در سایت سمان بررسی می‌شود و در پایان کارت‌هایی با رتبه‌بندی خبرنگار، خبرنگار ارشد، روزنامه‌نگار، روزنامه‌نگار ارشد و خبرنگار خبره صادر می‌شود.

پاک‌آیین در خصوص مسکن خبرنگاران نیز اظهار کرد: در تعاونی مسکن نیز دستورالعملی در معاونت مطبوعاتی تدوین کردیم که به زودی اقدام می‌شود و در سامانه سمان نیز به خبرنگاران اعلام می‌شود.

وی در پایان گفت: خبرنگاری که می‌خواهد از این تسهیلات استفاده کند، باید شغلش خبرنگاری و همچنین وضعیت تأهل داشته باشد، همچنین از تسهیلات فرم "ج" استفاده نکرده باشد و در فاز نخست، این تسهیلات به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری و محلی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول