اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه مطبوعات کرمان:

تغییر مدیر خانه مطبوعات براساس اساسنامه است

خبرگزاری فارس: مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان گفت: طبق بند سه ماده 26 اساسنامه و بند 28 فصل شش آیین‌نامه داخلی، هیئت مدیره خانه مطبوعات می‌تواند سالانه، شش ماه یا دو سال نسبت به انتخاب مدیر اقدام کند.

تغییر مدیر خانه مطبوعات براساس اساسنامه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حیطه اختیارات خانه مطبوعات بیشترین نیت ما بر خدمت به این قشر فداکار و زحمت‌کش اعم از مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران است.

وی بیان داشت: خانه مطبوعات و رسانه‌ها هیئت مدیره‌ای اداره می‌شود و مجموعه‌ای صنفی است که اعضای این هیئت مدیره توسط اعضا مشخص می‌شوند و به نمایندگی از آنها تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند.

سلطانی عنوان کرد: مجمع عمومی خانه مطبوعات بر اساس اساسنامه هر سه سال یک بار برای انتخاب اعضای هیئت مدیره برگزار می‌شود، عزل و نصب مدیر خانه نیز به عهده هیئت مدیره است.

وی گفت: عزل و نصب در تمام دنیا قانونی طبیعی است، ما نمی‌گوییم نقدی بر عملکرد مدیر قبلی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان وارد است.

سلطانی ابراز داشت: سید ابراهیم یزدی در حیطه مطبوعات سابقه طولانی و حق استادی بر ما دارند و ارادت ما به ایشان کامل است به هیچ عنوان نمی‌خواهیم فردی را متهم کنیم.

وی تصریح کرد: در مدت حضورم به عنوان مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان به مسائل و مشکلات این مسئولیت بیشتر پی بردم، هیچ‌گونه ناراحتی از مدیر قبلی خانه مطبوعات وجود ندارد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان ابراز داشت: طبق بند سه ماده 26 اساسنامه و بند 28 فصل شش آیین‌نامه داخلی، هیئت مدیره خانه مطبوعات می‌تواند سالانه، شش ماه یا دو سال نسبت به انتخاب مدیر اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در نشست نخست هیئت مدیره خانه مطبوعات، طی  تصمیمی اخلاقی قرار بر این شد تا سالی یک بار برای انتخاب مدیر خانه اقدام شود و آقای یزدی نیز خود پیگیر این مسئله بودند.

سلطانی بیان داشت: انتخاب مدیر جدید خانه مطبوعات قرار بود، قبل از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صورت گیرد که به دلیل حجم کاری آن زمان میسر نشد.

وی با بیان اینکه انتخاب مدیر خانه مطبوعات بدون هماهنگی صورت نگرفته است، اذعان داشت: از مجموع هشت رأی، شش نفر به این جانب رأی دادند و با انتخاب هیئت مدیره به عنوان مدیر خانه انتخاب شدم.

سلطانی عنوان کرد: مدیریت خانه مطبوعات تنها اجرایی است و باید مصوبات هیئت مدیره را اجرا کند و نمی‌تواند طبق نظر خود کاری را انجام دهد.

وی با گلایه‌مندی از برخی سایت‌ها افزود: خانه مطبوعات متعلق به صنفی خاص است و باید مشکلات را در میان خودمان رفع کنیم، چه لزومی دارد که همه اقشار جامعه بدانند در خانه مطبوعات اتفاقاتی رخ داد و مدیری تغییر کرده است.

سلطانی با بیان اینکه درب خانه مطبوعات به روی همه اهالی مطبوعات و رسانه استان کرمان باز است، تصریح کرد: سایت‌ها، خبرنگاران و مدیران مسئول هر نقدی که دارند، مطرح کنند و اگر ایراد و مشکلی است با هم بحث کنیم.

وی افزود: در صورتی که این مشکل رفع نشد، آن وقت در سایت‌ها و مطبوعات منتشر کنند بر اساسنامه‌ای که وزارتخانه طراحی کرده که نمی‌توان ایراد گرفت.

سلطانی با اشاره به صحبت‌ برخی از اهالی رسانه مبنی بر اینکه نماینده استاندار و مدیرکل ارشاد حق رأی ندارند، ابراز داشت: یک سال قبل در انتخاب آقای یزدی بنده به عنوان نماینده مدیرکل ارشاد استان کرمان رأی دادم و هیچ حرفی نیز نبود.

وی خاطرنشان کرد: در اساسنامه آمده است که این دو نماینده در همه موارد حق رأی دارند.

سلطانی گفت: در صورتی نیز که حق رأی نداشتیم با توجه به عدم حضور مقطعی نماینده استاندار، باز هم نتیجه آرا پنج به دو بود.

وی بیان داشت: چه لزومی دارد که مسائل را اینگونه مطرح کنیم و اساسنامه را زیر سئوال ببریم.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر فضاها و سایت‌های اینترنتی و نظارت مسئولان بر آنها عنوان کرد: از مسئولان وزارت ارشاد تقاضا داریم تا مکانی را برای بررسی و رصد سایت‌های اینترنتی در نظر بگیرند.

سلطانی تصریح کرد: هر فرد که بخواهد یک سایت داشته باشد به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد و هر چه خواست در آن منتشر کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ما بر کار و فعالیت خبری سایت‌ها، اهمیت و ارزش‌ قائل هستیم، اما هنوز جایگاه تعریف شده‌ای برای آنها در نظر گرفته نشده و هر فردی می‌تواند به تجزیه و تحلیل مسائل بپردازد.

سلطانی‌ افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به غیر از حمایت از خانه مطبوعات، خبرنگاران و قشر رسانه هیچ نقشی در مورد بحث هیئت مدیره و مدیریت خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان نداشتند.

وی با اشاره به استعفای دو نفر از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان گفت: استعفای این دو نفر به خانه مطبوعات رسیده و به هیئت مدیره ارسال شده است.

سلطانی بیان داشت: با توجه به اینکه برنامه‌های متعددی از جمله جشنواره مطبوعات، یادواره شهدا و روز خبرنگار را در پیش داریم، اعضای هیئت مدیره به این نتیجه رسیدند، بررسی این موضوع اولویت ندارد و در فرصت مناسب نتیجه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول