اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گنبدکاووس انجام شد

برگزاری دومین دوره آموزشی خانه مطبوعات گلستان

خبرگزاری فارس: دومین دوره آموزشی خانه مطبوعات استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

برگزاری دومین دوره آموزشی خانه مطبوعات گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مدیر خانه مطبوعات استان گلستان در آغاز دوره آموزشی خانه مطبوعات گلستان که بعد از ظهر امروز در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد گفت: به زودی بانک اطلاعاتی خبرنگاران استان گلستان تدوین می‌شود.

محمد گلکش از تشکیل کمیته چهار نفره‌ای در خانه مطبوعات استان برای تعیین وضعیت خبرنگاران خبر داد و اظهار کرد: برای شناسایی خبرنگاران و زحمت‌کشان واقعی این عرصه، خانه مطبوعات ساز و کار خاصی را در نظر دارد که بر اساس آن خبرنگاران شناسایی و بانک اطلاعاتی خبرنگاران تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این کمیته شامل مدیر اجرایی خانه مطبوعات، رئیس کمیته آموزشی خانه مطبوعات، رئیس کمیته جذب و عضویت و یکی از اعضای هیئت مدیره مدارک و مستندات خبرنگارانی که گواهی فعالیت از مطبوعات استان نداشته‎اند، بررسی دقیق می‌کنند.

مدیر خانه مطبوعات استان گلستان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی بر بهره‎گیری مطلوب خبرنگاران تاکید کرد و افزود: برگزاری این دوره آموزشی در شهرستان گنبدکاووس به دلیل حضور و مشارکت خوب خبرنگاران گنبدی در مراسمات ویژه خانه مطبوعات بوده است.

گلکش از برگزاری و تداوم دوره‎های آموزشی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برنامه‎های آموزشی خانه مطبوعات برای ارتقای سطح علمی خبرنگاران استان با جدیت دنبال می‎شود.

مسئول کمیته آموزش خبرنگاران خانه مطبوعات گلستان نیز با اشاره به رویکرد خانه مطبوعات به آموزش اعضای خود و اهمیت آموزش خبرنگاران و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این دوره‎های افزایش دانش و توانمندی خبرنگاران استان است.

غلامرضا رجایی تصریح کرد: به دلیل اینکه خانه مطبوعات استان بر اساس اساسنامه جدید تازه شکل گرفته و بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت خبرنگاران استان را نداریم.

نبود این بانک اطلاعاتی موجب شده است که ما اطلاع دقیقی از میزان توانمندی و آموزش‎هایی که خبرنگاران استان گذرانده‌اند نداریم که این امر برنامه‎ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی را با مشکل کرده است.

وی با اشاره به اهتمام اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و کمیته آموزش بر برگزاری دوره‎های آموزشی کیفی و اثربخش افزود: تلاش می‌کنیم در برگزاری دوره‎های آموزشی و استفاده از اساتید از توانمندی نیروهای بومی و تحصیلکرده مرتبط با رشته خبرنگاری داخل استان استفاده شود.

شبیر دائمی مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان مدرس این دوره بود، روشنی خبر، درستی و جامعیت خبر را از مفاهیم اساسی در خبرنویسی برشمرد.

خبرنگاران استان گلستان نیز در این دوره آموزشی که در دو کلاس مجزا برگزار شد با مباحثی شامل عناصر خبری، ارزش‌های خبری، اصول خبرنویسی و تیترخوب آشنا شدند.

در این دوره از کلاس آموزشی 70 نفر از خبرنگاران شرق استان و مرکز استان حضور داشتند.

در پایان کلاس‎ها خبرنگاران در خصوص بیمه خبرنگاران، وضعیت مسکن و موانع پیش روی شغل خبرنگاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در برگزاری این دوره آموزشی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس، شورای اسلامی شهر گنبدکاووس، دانشگاه کشاورزی گنبدکاووس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس، فرآورده پنیر صباح مشارکت داشتند.

پیش از این دوره آموزشی تفریحی ویژه خبرنگاران بهمن سال جاری در پارک تفریحی النگ‎دره گرگان با حضور 130 نفر برگزار شده بود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول