اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان اعلام آمادگی کرد

حمایت از راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات به منظور کاهش مشکلات این قشر در استان اعلام آمادگی کرد.

حمایت از راه‎اندازی چاپخانه تخصصی مطبوعات در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در نخستین نشست مشترک صاحبان امتیاز و مدیران مسئول نشریات استان گلستان که به میزبانی خانه مطبوعات استان در هتل جهانگردی شهرستان گرگان برگزار شد اظهار داشت: با استفاده از تسهیلات بانکی می‎توان یک کار بلندمدت اقتصادی در راستای مصادیق شعار سال انجام داد و این آمادگی در استان برای شکل‎گیری شهرک اختصاصی صنعت چاپ وجود دارد.

وی در خصوص یارانه مطبوعات عنوان کرد: با این مسئله باید به صورت ریشه‎ای برخورد شود چرا که یارانه مطبوعات به طور سهمیه‎ای نیست و در کل کشور بر اساس اعلام وصول تیراژ، مطبوعات مورد حمایت یارانه‎ای قرار می‎گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه یارانه به مطبوعات به عنوان کمک‎ هزینه و نه تامین هزینه محسوب می‎شود تصریح کرد: یارانه مطبوعات هر ساله سیر نزولی دارد و تقاضای متقاضیان سیر صعودی که این اختیار نیز از دست ما خارج است.

منتظری یادآور شد: در هنگام اخذ مجوز نشریه، قول مساعدتی در خصوص تامین هزینه نمی‎شود و صاحب امتیاز و مدیر مسئول متعهد شده‎اند به صورت مستقل در این راستا حرکت کنند لذا اگر در این مسیر، تنها تکیه بر یارانه داشته باشند قطعا دچار فراز و نشیب خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اگر تیراژ و کیفیت نشریه‎ای ارتقا پیدا کند، مشمول سقف حمایتی بیشتری قرار خواهد گرفت خاطر نشان کرد: در برنامه‎ریزی جدیدی که به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده بنا شده تا در قالب یک فرم، ارزیابی مطبوعات انجام شود لذا اگر این موضوع را عملیاتی کنیم یقیناً رقم حمایتی به کمتر از 50 درصد تنزل پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص آبونمان نشریات توسط دستگاه‎های اجرایی استان متذکر شد: این مسئله در شورای اداری استان، به صورت نشست مشترک با مدیران روابط عمومی دستگاه‎ها و مدیران نشریات گذاشته شد که در نهایت در قالب صورت‌ جلسه‎ای به تمام مدیران ابلاغ شد تا در این زمینه نشریات را مورد حمایت قرار دهند.

منتظری ادامه داد: در این راستا مدیران دستگاه‎ها نیز عقاید خاص خودشان را دارند و معتقد هستند که اخبار را رصد می‎کنند بنابراین ما در این موضوع نمی‎توانیم ادارات را اجبار به آبونمان کنیم، ولی تاکید و تقاضا در این مسئله صورت گرفته و این اختیار از جانب دستگاه باید عملیاتی شود.

وی از مدیران مسئول نشریات استان خواست تا به منظور آسیب‎شناسی وضعیت موجود مطبوعات، تیمی تشکیل داده و با پرداختن به چرایی مسائل برای تقویت آن گام بردارند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ تنظیم سند راهبردی می‎تواند به ارتقای سطح کیفی و کمی مطبوعات استان کمک کرده و در ارتقای وضعیت موجود راهگشا باشد.

نخستین نشست مشترک صاحبان امتیاز و مدیران مسئول نشریات استان گلستان با حضور غلامرضا منتظری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، قربان عباسی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حسینعلی خواجه‎مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اعضای خانه مطبوعات و صاحبان امتیاز و مدیران مسئول نشریات استان گلستان در هتل جهانگردی برگزار شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول