اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نقش مردم در اجرای اصل 44 قانون اساسی افزایش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگرچه برخی از امور در قالب سهام عدالت و اجرای اصل 44 قانون اساسی به مردم واگذار شده اما در عمل دولت مدیریت می‌کند. فقط 13 درصد توسط مردم اداره می‌شود.

نقش مردم در اجرای اصل 44 قانون اساسی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و گرامیداشت شهیدان ناطق نوری و کریمی که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و مردم این شهرستان در مصلی الغدیر شهر نور برگزار شد، بیان داشت: حادثه هفت تیر تحولی سرنوشت‌ساز بود.

وی اظهار داشت: اگر چه این حادثه خسارت بزرگی به انقلاب نوپا بود اما باعث تثبیت انقلاب و شکل‌گیری ساختار آن شد و خط نفاق را در این کشور کور کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نخستین مرحله هر انقلاب پس از پیروزی، تثبیت و شکل‌گیری ساختار آن است و در این راه مشکلات و توطئه‌های فراوانی مانع می‌شود و ممکن است انقلاب تثبیت نشود و یا تثبیت شود اما ساختار آن شکل نگیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل از روز 23 بهمن تثبیت خود را آغاز کرد و این در حالی بود که دشمن امیدوار بود که شش ماه دوام این انقلاب است و با کمک گروهک‌های تحت فرمان در داخل انقلاب سرنگون می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برای تثبیت به پشتوانه مردم اعتماد داشت و انتخابات اول را برای آری به نظام برگزار کرد و تا اسفند ماه به‌طول یک سال پنج انتخابات برگزار کرد و مردم حضور پیدا کردند که نقش شهید بهشتی در این شکل‌گیری ساختار بی‌بدیل ، بی‌نظیر و بسزا بود و به همین علت همه تیرهای تهمت و غیبت و ناسزا و دشمنی به سمت ایشان بود.

روحانی افزود: سمپاشی‌ها علیه این شهید مظلوم به‌‌حدی بود که فضا به شدت ناسالم شد و لجن پراکنی علیه این بزرگ مرد تاریخ انقلاب شروع شد و اینکه امام فرمودند:«شهادت ایشان در برابر مظلومیت ایشان ناچیز بود» سخن دقیق و به‌حقی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمنی منافقان وقتی علنی شد که در انتخابات اول مجلس هیچیک از کاندیداهای آنان رای نیاورد و در نتیجه انتقام از مردم شروع شد و ترور در دستور کارشان قرار گرفت و اولین حادثه ششم تیر بود که رهبر انقلاب، امام جمعه وقت تهران و نماینده امام را ترور کردند اما اراده خداوند بر آن مقرر شد که جان رهبری حفظ شود.

وی تصریح کرد: حادثه هفت تیر برای دشمن به گونه‌ای بود که به اربابانشان اطمینان دادند که از صبح هشت تیر دیگر خبری از انقلاب نیست و نخواهد ماند، اما این حادثه عظیم و آنچه در آن مدت اتفاق افتاد، پیروزی جبهه حق علیه جبهه نفاق و التقاط بود و در روز تشییع شهید بهشتی تبلیغات دشمن علیه ایشان از بین رفت و ملت یکپارچه شعار می‌دادند «ایران پر از بهشتیه».

روحانی در ادامه با اشاره به بحث اقتصادی و نقش مردم اذعان داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی به همین منظور بود که مردم امور را در دست بگیرند و دولت فقط هدایت‌گر باشد.

وی با انتقاد از عدم اجرای درست این اصل ابراز داشت: گرچه برخی از امور در قالب سهام عدالت به مردم واگذار شده اما در عمل دولت مدیریت می‌کند و توسط بخش‌های شبهه دولتی اداره می‌شود و فقط 13 درصد توسط مردم اداره می شود که لازم است مدیریت به مردم واگذار شود و خود مردم بحث اقتصادی، فرهنگی و... را مدیریت کنند.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر شهرستان نور با حضور حجت الاسلام رسولی محلاتی از دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار مازندران، ائمه جمعه و جماعات استان، امام جمعه و فرماندار قبلی  نور، برخی از مسئولان کشوری، خانواده معظم شهدا و مردم قدرشناس شهرستان نور برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول