اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زهک خبر داد

واگذاری یک هزار و 200 هکتار از اراضی زهک برای احداث باغ

خبرگزاری فارس: فرماندار زهک گفت: یک هزار و 200 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی در کنار مخازن چاه نیمه‌ها برای احداث باغ در قالب تشکل‌های تعاونی به متقاضیان این شهرستان واگذار می‌شود.

واگذاری یک هزار و 200 هکتار از اراضی زهک برای احداث باغ

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، احمد دهمرده صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دولت با تشکیل کارگروه اجرایی توسعه بخش کشاورزی قصد دارد بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال و تولید را حل کند.

وی افزود: تاکنون 10 جلسه اجرایی توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان تشکیل شده که از 80 مصوبه این کارگروه 60 مصوبه آن اجرا شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طرح رهاسازی دو میلیون بچه ماهی در مخازن آبی چاه نیمه‌ها در این شهرستان اشاره کرد.

فرماندار زهک گفت: با اجرای این طرح هم‌اکنون 30 نفر از صیادان این شهرستان مشغول صید و صیادی هستند و برای آن‌ها شغل ایجاد شده است.

دهمرده یکی دیگر از مهم‌ترین برکات این کارگروه را واگذاری 1200 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان با آب تضمینی برای احداث باغ عنوان کرد و گفت: این  امر می‌تواند تحولی در بخش باغداری این شهرستان ایجاد کند که از امروز کار ثبت‌نام متقاضیان در جهاد کشاورزی آغاز شده است.

دهمرده ادامه داد: همچنین تاکنون 80 طرح کشاورزی و دامپروری از جمله پرورش گاو شیری، پرواربندی گوساله، احداث باغ، ایجاد گلخانه در این جلسه مصوب و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در حال اجرا هستند.

وی گفت: هم چنین سه طرح بالای 30 میلیون تومان با اعتبار 770 میلیون تومان از جمله احداث سردخانه، میدان عرضه میوه و تره‌بار و احداث کشتارگاه صنعتی به کارگروه استان ارسال شده تا در صورت تصویب عملیات اجرائی آن‌ها نیز آغاز شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول