اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

12 هزار دانش‌آموز آموزش‌های زیست محیطی را سپری کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از تیر ماه سال گذشته تاکنون 12 هزار دانش‌آموز تحت آموزش‌های زیست محیطی قرار گرفته‌اند.

12 هزار دانش‌آموز آموزش‌های زیست محیطی را سپری کردند

علی حمیدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آموزش مسائل زیست محیطی در سطح گسترده برای گروه‌های متعدد و در قالب‌های دانش‌آموزی و دانشجویی بسیار تاثیر‌گذار است و بر همین اساس در یک سال گذشته 12 هزار دانش‌آموز را تحت این آموزش‌ها قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه ناآگاهی از مسائل زیست محیطی ضرر و زیان بسیاری را به محیط زیست وارد می‌کند، خاطرنشان کرد:‌ میزان ضرر و زیان حصولی از متخلفان زیست محیطی 12 میلیون تومان است که این رقم به خزانه دولت وارد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: در قالب طرح خود اظهاری طبق ماده 61 قانون برنامه چهارم توسعه صنایع و واحدها ملزم هستند خروجی‌ها را توسط آزمایشگاه‌های معتمد به محیط زیست اعلام کنند که در این راستا در دو سال گذشته و در همین قالب 147 مورد اعمال کنترل شد و صنایع بزرگ را ملزم به خروج از شهر و تجهیز به سیستم پالایش آنلاین کردیم.

حمیدی به خبرنگار فارس گفت: این سیستم به صورت آنلاین خروجی‌ها را کنترل و مقدار آلایندگی محیط زیست را نیز اعلام می‌کند.

این مسئول تعداد آزمایشگاه‌های معتمد استان اردبیل را یادآور شد و بیان داشت:‌ این آزمایشگاه‌ها در یک سال گذشته از سه مورد به پنج مورد افزایش یافته و صنایع و واحدهای بزرگ ملزم هستند با این آزمایشگاه‌ها قرارداد همکاری ببندند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در سال 89 بالغ بر 80 طرح به عنوان طرح آلاینده معرفی شد که در سال گذشته این واحد‌ها را ملزم به خروج از شهر کردیم.

حمیدی همچنین از برنامه محیط زیست برای افزایش مراکز معاینه فنی در سطح استان خبر داد و افزود: تعداد مراکز فنی را در استان افزایش می‌دهیم و از سوی دیگر با همکاری راهنمایی و رانندگی تمامی خودروها معاینه فنی خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: هم اکنون شش مرکز معاینه فنی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند که به این مراکز نیز اعلام کردیم تا دستگاه‌ها و مکان‌های خود را مجهز‌تر کرده و به فعالیت‌های خود رونق بیشتر ببخشند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول