اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

40 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: امسال براساس قانون بودجه 40 میلیارد تومان اعتبار برای هوشمندسازی مدارس کشور اختصاص یافت.

40 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مرتضی رئیسی در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: همچنین 31 میلیارد تومان برای تجهیزات هنرستان‌ها به صورت متمرکز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختار جدید آموزش و پرورش بر گفته از سند تحول آموزش و پرورش است، افزود: در این چهارچوب و برای راه‌اندازی مدارس پایه ششم ابتدایی به دنبال این بوده که معماری مدارس به هم زده نشود و اگر کلاسی هم لازم بود باید با حفظ معماری این کلاس‌ها ایجاد شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش توجه اساسی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای تکمیل پروژه‌های مدارس نیمه‌تمام آموزش را برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در سال تحصیلی پیش رو با آمادگی‌هایی که در این راستا به عمل آمده بتوان این نظام را با موفقیت اجرایی کرد.

اختصاص 1000میلیارد تومان برای نوسازی مدارس کشور

وی همچنین از اختصاص  هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس کشور خبر داد.

به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور این اعتبار بر اساس مکانیزمی که تعریف شده به منظور نوسازی مدارس توزیع می‌شود.

رئیسی افزود: سه هزار و 700 میلیارد تومان نیز در قالب تخریب و بازسازی مدارس  توسط دولت‌های نهم و دهم تاکنون به سازمان نوسازی مدارس اعتبار اختصاص یافته که 70 درصد آن مربوط به کلاس‌های تخریبی و 30 درصد مربوط به کلاس‌های بازسازی است که بر اساس شاخص‌ها به استان‌ها اختصاص یافته است.

رئیسی همچنین مدارس خیرساز را یاور نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و گفت: مدارس خیرساز یک واقعیتی است و امسال پروژه‌های خیرسازی در کشور افزایش یافته و از 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش به 64 میلیارد تومان مدارس خیرساز افزایش یافته است.

وی تخریب و بازسازی را نیز مستلزم تخلیه مدارس عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های آموزشی مدارس نیازمند تخریب باید در مکان دیگری تا زمان احداث و بهره‌برداری انجام شود.

 

550 کلاس برای مهر ماه امسال تجهیز و تکمیل شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین به برنامه تجهیز و تکمیل 550 مدرسه برای مهر ماه در استان را برشمرد و اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس نیز برای تجهیزات استان را حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی حدود دو درصد مدارس تخریبی کشور را دارد افزود: این استان همچنین در شاخص‌ها هشت صدم درصد از میانگین کشوری فاصله دارد.

رئیسی ادامه داد:بر اساس قانون تخریب و بازسازی سال گذشته 17 میلیارد تومان اختصاص یافته و همچنین امسال و سال آینده نیز 45 میلیارد تومان پول به استان برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس استان تزریق می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: امسال 25 میلیارد تومان طی دو مرحله به استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: همچنین در سفر به خراسان‌شمالی دستور دادیم تا تجهیزات لازم برای مدارس در اختیار استان قرار بگیرد و همچنین منابع و اعتبارات مناسب قبل از آغاز زمستان برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس به استان اختصاص یابد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برای بازدید از وضعیت طرح‌های مقاوم‌سازی مدارس استان و نشست در شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول