اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی 1389-1390

51 درصد از مدارس ابتدایی اصفهان دو‌نوبته بوده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال تحصیلی 1389-1390 در دوره ابتدایی بیش از 51 درصد از مدارس به صورت چرخشی بوده‌اند و در سال تحصیلی گذشته نیز 93درصد از مدارس موجود در استان به نوبت صبح منتقل شدند.

51 درصد از مدارس ابتدایی اصفهان دو‌نوبته بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نجیمه باجلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر ساختار آموزشی اظهار کرد: با تغییر این ساختار، حذف پایه نخست دوره راهنمایی و استقرار پایه ششم در دوره ابتدایی آموزش و پرورش نیازمند یک مدیریت جدید در فضای آموزشی و نیروی انسانی بوده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با یک ‌نوبته شدن مدارس موجود در سه مقطع تحصیلی استان در زمینه مدیریت فضا یک تغییر مناسب را شاهد بوده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه سال تحصیلی 1390-1389 در دوره ابتدایی بیش از 51 درصد از مدارس به صورت چرخشی بوده‌اند، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته نیز 93 درصد از مدارس موجود در استان به نوبت صبح منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه با هزینه بالای 15 میلیارد تومان مدارس استان یک‌نوبته شده‌اند، ادامه داد: در مقطع راهنمایی با حذف پایه نخست درصد بالایی از مدارس استان یک‌نوبته شده‌اند و در دوره ابتدایی روند کاهش مدارس دو‌نوبته هم‌چنان ادامه دارد.

باجلان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها عنوان مهد‌کودک برای کودکان 4 تا 6 سال در بهزیستی تعریف شده است، تاکید کرد: با توجه به اهمیت آموزش در پیش از دبستان آموزش و پرورش از سال 1385 بدون هیچ حمایت دولتی از این دوره حمایت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تا سال گذشته بیشترین نوآموزان پیش‌دبستانی زیر نظر بهزیستی بوده‌اند، افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش در مقابل مربیان دوره‌های پیش از دبستان هیچ گونه تعهدی ندارد و نوآموزان تنها در بخش غیر ‌انتفاعی ثبت‌نام می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: معلمان آموزش و پرورش باید شیوه آموزش را بدانند و با گذراندن 190 ساعت دوره آموزشی برای نیرو‌های انسانی دوره راهنمایی یک فضای کاری برای فعالیت در دوره ابتدایی ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: با افتتاح دانشگاه جامع فرهنگیان هیچ‌ گونه استخدام در آموزش و پرورش استان صورت نمی‌گیرد و افتتاح این دانشگاه در سال جاری با فعالیت 2 هزار نیروی بومی در استان آغاز می‌شود و این افراد چهار سال آتی به کاروان آموزش و پرورش استان می‌پیوندند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول