اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره بنادر صیادی استان بوشهر خبر داد

کسب رتبه نخست شیلات استان بوشهر در اجرای اصل 44

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بنادر صیادی استان بوشهر گفت: شیلات استان بوشهر رتبه نخست را در اجرای اصل 44 قانون اساسی به خود اختصاص داده است.

کسب رتبه نخست شیلات استان بوشهر در اجرای اصل 44

علیرضا زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه‌های بنادر صیادی استان بوشهر تشریح وضعیت سیاست‌های اداره کل شیلات استان در ارتباط با بنادر صیادی و اجرای اصل 44 است.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و ضرورت اجرای این اصل، در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی داشتیم و موفقیت‌های چشمگیری نیز کسب کرده‌ایم.

مدیرکل اداره بنادر صیادی استان بوشهر افزود: برخورداری استان بوشهر از بیش از 700 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس و فعالیت شمار زیادی از مردم این استان در حوزه دریا و صیادی و تجارت، ایجاب می‌کند در این حوزه فعالیت‌های لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور شیلات در راستای حمایت از صید و صیادی از دهه 60 اقدام به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه کرده است.

زارع ادامه داد: این زیرساخت‌ها در طول نوار ساحلی استان ایجاد شده و نتیجه آن تاکنون احداث هفت بندر صیادی سطح یک و 19 اسکله و موج‌شکن سطح 2 و 9 خور صیادی است.

مدیرکل اداره بنادر صیادی استان بوشهر یادآور شد: با بهسازی این مراکز و حمایت هر چه بیشتر از جامعه صیادی استان میزان صید افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد شناورهای باری استان در شهرستان‌های تنگستان، کنگان و دیر فعالیت می‌کنند و شیلات نیز کمک شایانی به سایر فعالیت‌های تجاری و ملوانی کرده است.

زارع گفت: در رابطه با اصل 44 سازمان شیلات همسو با سایر دستگاه‌های اجرایی مدیریت 7 بندر صیادی را به تعاونی‌ها واگذار کرده، که شیلات استان رتبه نخست را در اجرای اصل 44 به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز بندرهای رستمی، گناوه و عامری در دستور کار واگذاری است.

زارع افزود: آمار شناورهای استان کشتی 16 فروند، لنج 565 و قایق حدود یک‌هزار و 630 فروند است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول