اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد

کاهش 17 درصدی برداشت گندم در سرپل‌ذهاب

خبرگزاری فارس: امسال در سرپل‌ذهاب 62 هزار تن تولید گندم به‌صورت دیم و آبی برداشت شده که نسبت به سال 13 گذشته هزار تن کاهش داشته است.

کاهش 17 درصدی برداشت گندم در سرپل‌ذهاب

 فرهاد شریفی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: به‌علت بارش کم‌، شرایط جوی حاکم بر شهرستان سرپل‌ذهاب و خشکسالی چند سال اخیر وضعیت برداشت محصول کشاورزی در این شهرستان چندان رضایت‌بخش نبوده است.

شریفی با اشاره به کاهش 17 درصدی گندم افزود: امسال در سرپل‌ذهاب 62 هزار تن تولید گندم به‌صورت دیم و آبی برداشت شده که نسبت به سال گذشته که برداشت 75 هزار تن بود، 13 هزار تن کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه نصفی از گندم برداشت شده در سیلوهای شهرستان سرپل‌ذهاب ذخیره شده است گفت: ما‌بقی گندم را به کارخانه‌ها‌ی خارج از شهرستان فرستاده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به قیمت خریداری شده گندم توسط غله تصریح کرد: قیمت خریداری گندم نان 425 تا 430 تومان بوده و گندم درم که برای ماکارونی و بیسکویت است 460 تومان توسط غله از کشاورزان خریداری شده است.

*نداشتن 70 روز بارندگی موثر در سرپل‌ذهاب

وی کاهش بارندگی از اول آذر‌ماه که فصل کشت گندم است را عامل موثر در کاهش برداشت این محصول دانست و خاطرنشان کرد: از اول آذرماه تا 10 بهمن‌ماه بارندگی موثری در سطح شهرستان گزارش نشد، به‌طور کلی در سرپل‌ذهاب 70 روز بارندگی موثری در زمان کشت گندم نداشتیم.

*57 روز گرد‌وخاک در زمان رشد گندم

شریفی اظهار کرد: از 90 روز پایانی فصل کشت گندم 57 روز آن شرایط گرد و خاک حاکم بود که باعث شد که محصول گندم که در مرحله گردافشانی و دانه‌بندی بود نتواند به‌خوبی رشد کند.

*سرمای زیر صفر درجه فیزیولوژی گندم

وی ادامه داد: چند روزی نیز سرمای زیر صفر درجه فیزیولوژی گندم در شهرستان بود که این عوامل همه در کنار هم باعث کاهش برداشت گندم سال‌جاری شد.

شریفی برداشت جو را در شهرستان سرپل‌ذهاب 6 هزار تن اعلام کرد که مشابه به سال گذشته بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب در پایان با اشاره به نهایت همکاری با کشاورزان برای جبران خسارت گفت: بیمه خسارت محصول دیم را خواهد پرداخت و برای جبران خسارت محصولات آبی نیز تلاش خود را خواهیم کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول