اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:

جایزه پاکی به گندم‌های با افت کمتر از 1.1 تعلق می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال افت بسیار ناچیزی را در بحث برداشت گندم شاهد بودیم که از این حیث جایزه پاکی گندم به گندم‌های با افت کمتر از 1.1 تعلق می‌گیرد.

جایزه پاکی به گندم‌های با افت کمتر از 1.1 تعلق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی صبح امروز در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان کوثر اظهار داشت: از آغاز خرید محصول گندم در استان اردبیل مشکلی از بابت افت و ناپاکی گندم نداشتیم و به دلیل افت بسیار پایین محصول گندم افزایش بهای گندم زارعان را نیز شاهدیم.

وی با بیان اینکه امسال گندم‌کاران ما سال پر بار و پر محصول و پر خیر و برکتی را پیش رو دارند، افزود: گندم‌کاران این استان بهای گندم فروشی خود را در مدت زمان حداکثر 24 ساعت دریافت می‌کنند.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: بانک سپه به عنوان بانک عامل برای پرداخت بهای گندم های خریداری شده از کشاورزان انتخاب شده و زارعان تا 24 ساعت پس از تحویل گندم پول خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: برداشت گندم استان مانند سال‌های گذشته از نیمه دوم خرداد در شهرستان‌های شمالی و مناطق گرمسیر از جمله شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار آغاز و پس از آن در شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر، ‌اردبیل ، خلخال و کوثر انجام می‌شود.

وی یادآور شد: مجوز حمل گندم از انبارها به سیلوهای این استان ابلاغ شده است.

این مسئول در ادامه از فعال بودن 40 مرکز خرید در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده و تعامل با بخش خصوصی امسال مشکلی در ذخیره گندم در انبارهای روباز وجود ندارد و این گندم‌ها در سیلوهای استاندارد و انبارهای شرکت تعاونی و سایر انبارهای بخش خصوصی ذخیره می‌شوند.

کریمی اظهار داشت: گندم کشاورزان استان اردبیل به قیمت کیلویی 4 هزار و 200 ریال به صورت شبانه‌روزی خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: به دلیل مساعد بودن وضعیت آب و هوایی استان مراکز خرید گندم از اواخر خردادماه تحویل گندم کشاورزان را آغاز کرده‌اند.

این مسئول پیش بینی کرد: امسال مجموعاً 650 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمی بیان داشت: از این میزان 250 هزار تن گندم نیاز خود استان است که در این استان ذخیره‌سازی خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول