اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نکا مطرح کرد

پیش‌بینی برداشت 30 هزار تنی گندم از مزارع نکا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: در سال زراعی ‌جاری پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 30 هزار تن محصول گندم در نکا تولید شود.

پیش‌بینی برداشت 30 هزار تنی گندم از مزارع نکا

حسن سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا گفت: برداشت گندم از سطح 10 هزار و 250 هکتار اراضی زراعی شهرستان نکا آغاز شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع اراضی زیر کشت گندم این شهرستان 5 هزار و 100 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا بیان داشت: مزرعه تحقیقی - ترویجی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی در شهرستان برپا شده تا در راستای آموزش و چگونگی مراحل کاشت، داشت و برداشت اطلاعات مفید منتقل شده که در این رابطه نیز کلاس‌های مختلف آموزشی در زمینه‌های مختلف کاشت، داشت و برداشت گندم در شهرستان برگزار شد.

سلیمی ادامه داد: به ‌کارگیری 10 نفر کارشناس ناظر شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی کشاورزی که سطحی برابر 6 هزار هکتار را در مناطق دشت و کوهستانی را پوشش می‌دادند و نظارت و مدیریت بر مراحل کاشت و برداشت گندم، از جمله تمهیداتی بوده که از سوی این مدیریت در راستای توسعه کشت گندم در سال جاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: ‌2 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم شهرستان نکا با یک‌هزار و 100 نفر بهره‌بردار زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا در ادامه گفت: اجرای طرح آرمانی گندم در سطح 100 هکتار و اجرای مزارع الگویی در سطح 50 هکتار آبی و 50 هکتار دیم را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این راستا بوده است

این مسئول افزود: مبارزه با علف‌های هرز در سطح 8 هزار و 800 هکتار، مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سطح 3 هزار و 250 هکتار و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی وی‍ژه کاشت، داشت، و برداشت گندم برای 180 نفر بهره‌بردار نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای توسعه کشت گندم در شهرستان بوده است.

سلیمی از اجرایی شدن پنج پروژه زیربنایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 541 میلیون ریال در شهرستان نکا در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و متذکر شد: این طرح‌ها شامل دو طرح آبیاری قطره‌ای در سطح 12 هکتار در روستاها، یک طرح پوشش بتنی کانال آبیاری در حجم عملیات 2هزار و 840 متر در روستای نیم چاه، یک طرح شن‌ریزی جاده دسترسی بین مزارع به حجم 500 متر در روستای یعقوب محله و یک حلقه چاه کشاورزی در روستای حاجی محله بوده که در مجموع 237 خانوار روستایی از مزایای آن بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول