اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان‌رضوی خبر داد

ارسال بذرهای اصلاح شده گندم و جو به سایر استان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان‌رضوی گفت: بذرهای اصلاح شده گندم و جو خراسان‌رضوی علاوه بر تامین نیاز کشاورزان استان، به سایر استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.

ارسال بذرهای اصلاح شده گندم و جو به سایر استان‌ها

رضا نامنی صبح امروز در گفت‌وگو با فارس در خلیل‌آباد اظهار داشت: با توجه به بحران آب در سطح خراسان‌رضوی و به منظور جلوگیری از هرز آب، طرح لوله‌گذاری باغات و مزارع توانسته است رضایت خیل کشاورزان را در پی داشته باشد که در این راستا این اقدام از 139 متر لوله‌گذاری مزارع و باغات خراسان‌رضوی در سال 89 به 2 هزار و 400 متر لوله‌گذاری در سال گذشته افزایش یافت.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان‌رضوی به ضرورت تجهیز و نوسازی در بخش کشاورزی پرداخت و افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار این قسمت در سال 89 به هزار و 400 میلیارد ریال در  سال 90 افزایش یافت که 85 درصد این تسهیلات هم به صورت بلاعوض به کشاورزان عضو اتحادیه‌های تعاون روستایی استان پرداخت شد.

نامنی با تاکید بر مصرف کودهای ریزمغزی به جای کودهای شیمیایی افزود: کشاورزان و باغداران باید استفاده از کودهای شیمیایی را کاهش دهند و به جای آن از کودهای عالی و ریزمغزی برای مزارع استفاده کنند.

وی به ایجاد 950 جایگاه عرضه سوخت در مراکز زیر پوشش این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام کالاهای اساسی در روستاها توسط این سازمان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان‌رضوی به تامین بذر اصلاح شده برای کشت محصولاتی نظیر پنبه، جو و گندم اشاره کرد و گفت: بذرهای اصلاح شده علاوه بر تامین مقدار نیاز استان خراسان‌رضوی به چندین استان کشور هم از این استان ارسال می‌شود.

نامنی با بیان اینکه اتحادیه سازمان تعاون روستایی استان در سال 90 رتبه اول حساب‌رسی را از اتحادیه‌ها و شرکت‌های زیر پوشش کسب کرده است، افزود: این سازمان دارای 202 واحد اعتباری است که توسط اتحادیه‌ها انجام می‌شود و در سال گذشته 300 میلیارد ریال گردش مالی این واحد بوده است که با کارمزد (صفر) پرداختی داشته‌اند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول