اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کوهبنان:

عدم تحکیم بنیان خانواده موجب معضلات اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: سست شدن بنیان خانواده عامل اصلی افزایش معضلات اجتماعی است.

عدم تحکیم بنیان خانواده موجب معضلات اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، اکبر مختاری ظهر امروز در جمع مسئولان و مردم کوهبنان یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و هفتاد و دو نفر از یارانش را گرامیداشت و اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از همان روزهای اول پیروزی انقلاب و حتی قبل از به ثمر نشستن جمهوری اسلامی توطئه‌های زیادی علیه انقلاب سامان‌دهی کرده بودند.

وی بیان داشت: دشمنان در ابتدای انقلاب با شناسایی افراد تاثیرگذار نسبت به ترور شخصیتی افراد و در صورت عدم موفقیت نسبت به ترور جسمانی آنان اقدام می‌کردند.

مختاری ابراز داشت: اراده خداوند بر این بود که حضرت آیت الله العظمی‌‌ خامنه‌ای ‌به واسطه بستری شدن در روز هفتم تیر ماه در جلسه حزب جمهوری اسلامی حاضر نشوند تا سکاندار انقلاب اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز که ما از وجود مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شویم می‌بینیم خداوند بر ملت ایران منت نهاده و ایشان را حفظ کرده تا کشتی انقلاب را به سر منزل مقصود برساند و پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش حضرت صاحب الزمان (‌عج‌) تقدیم کند. 

وی به گوشه‌ای از زندگانی شهید مظلوم بهشتی اشاره و تصریح کرد: صفت بارز شهید بهشتی در نزد امام ( ره) مظلومیت او بود به گونه‌ای که ‌رهبر کبیر انقلاب اسلامی‌ فرمود، "بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم ‌دشمنان اسلام بود".

مختاری خاطرنشان کرد: ولایت‌پذیری شهید بهشتی زبانزد عام و خاص بود و ایشان برای ولی‌فقیه ‌مایه می‌گذاشت و سر‌انجام هم در این راه به شهادت رسید. 

رئیس دادگستری کوهبنان به ساختار دادگستری این شهرستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر دادگاه در این شعبه ‌دادسرا نیز وجود دارد و در کنار این دو نهاد قضائی شوراهای حل اختلاف هم به امور مردم رسیدگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: هسته‌های مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی نیز در شهرستان فعال هستند که زیر نظر دادستان فعالیت دارند و از 10 نفر تشکیل شده که راهکار برای کم شدن ارتکاب جرم ‌را می‌دهند.

مختاری گفت: با وجود شوراهای حل اختلاف و هسته‌ها هنوز هم حرف اصلی در قوه قضائیه ازدیاد ورودی‌ پرونده‌ها است که از جمله عوامل در کاهش و ازدیاد پرونده‌ها می‌توان به کمرنگ شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه و عدم تطابق کارها با مبانی حقوقی اشاره کرد. 

وی تصریح کرد: با ساماندهی این ارزش‌ها در افراد از طریق بنیاد خانواده می‌توان در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی سهیم بود، اما آموزش ارزش‌ها نه تنها در خانه‌ها کم شده، بلکه گاهی روابط میان والدین که خود با مشکل مواجه هستند، موجب افزایش پرونده‌ها می‌شود.

مختاری ابراز داشت: آمار ورودی پرونده‌های طلاق در سه ماهه اول سال جاری 21 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است در حالی‌که آمار ثبت ازدواج در یک شیب ملایم با کمتر از یک درصد رشد در حرکت است.

وی بیان داشت: برخی از پرونده‌های طلاق منجر به صدور حکم طلاق می‌شود که مقایسه تعداد ازدواج‌ها با تعداد آرای طلاق در سال 90 بیانگر این واقعیت است که از هر 100 ازدواج 9 مورد آن منجر به صدور حکم طلاق شده است.

مختاری به انواع طلاق توافقی‌ اشاره کرد و افزود: عامل اصلی طلاق از ناحیه زوجه در بسیاری از مواقع اعتیاد همسر است.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول