اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم قزوین در مجلس نهم:

استحکام بنیان خانواده ضامن سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس نهم گفت: آمار افرادی که در خانواده‌های با صمیمیت و استحکام بالا رشد یافته‌اند از نظر ارتکاب جرایم در سطح پایین‌تری قرار دارند.

استحکام بنیان خانواده ضامن سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین داود محمدی ظهر امروز در همایش تجلیل و تکریم از مقام زن که با محوریت توانمندسازی و تکریم بنیان خانواده برگزار شد،  اظهار کرد:‌ خانواده به عنوان محوری‌ترین عنصر در زندگی هر فردی می‌تواند نقشی داشته باشد که شاید هیچ فرد، سازمان یا دستگاهی نتواند با تمام قوای خود بر این نقش غلبه کند، لذا برای داشتن جامعه‌ای سالم باید از خانواده‌ای سلامت آغاز کرد.

98 درصد از مجرمان، بی‌سواد یا کم‌سواد هستند

محمدی بیان کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) حفظ خانواده‌های بی‌سرپرست و زن سرپرست از مشکلات روزمره زندگی و حمایت از این افراد است که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آمار جرایم و مشکلات اخلاقی در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس تحقیقات، امروزه 98 درصد از افرادی که مرتکب جرم می‌شوند، از تحصیلات پایین و زیر دیپلم هستند و همه ما می‌دانیم که عموما ترک تحصیل در خانواده‌های پایین جامعه اتفاق می‌افتد که خوشبختانه در سال‌های اخیر با توجهی که کمیته امداد امام خمینی (ره) به این موارد دارد، تلاش شده تا از نظر تحصیلی این خانواده مورد حمایت قرار بگیرند.

کمیته امداد در کاهش آمار جرایم مؤثر است

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به طرح‌های دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره و ادامه داد: طرح‌های خود اشتغالی و خودکفایی که با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا می‌شود نیز می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش سلامت جامعه داشته باشد، زیرا کم‌تر جوان شاغلی وارد مباحثی از قبیل اعتیاد و مشکلات اخلاقی می‌شود.

محمدی بیان کرد:‌ مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد؛ به طوری که باید ساز و کار بیمه‌ای توسعه یابد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که انجام می‌شود به اشتغال منجر شود و بتوان تناسبی متعادل میان افراد شاغل جامعه و مشاغل موجود ایجاد کرد.

استفاده بهینه از ظرفیت‌ها

وی یادآور شد:‌ در بحث اشتغال نیز باید تناسب وضعیت افراد با شغل، موقعیت‌ها و ظرفیت‌های افراد و سازمان‌ها مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد تا هر فرد در هر شغلی که می‌تواند بیشترین بازده و کارآیی را داشته باشد، قرار بگیرد و بتوان بهترین استفاده را از این نوع اشتغال به جامعه رساند.

منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ مدیران ما باید بیاموزند که با اولویت‌بندی به کارهای خود و نیاز جامعه بپردازند و شهر را به خوبی بشناسند.

محمدی با اشاره به 44 پروژه در حال اجرا برای سال 91 در استان قزوین، تأکید کرد: با اجرای این 44 پروژه تحولی در استان قزوین رخ می‌دهد که بتواند امکانات را متناسب با مشکلات فراهم کند و مسئولان نیز بتوانند پاسخگوی نیازهای افراد در جامعه باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود کمیته امداد را نمونه کاملی از هماهنگی و همکاری دانست و گفت:‌ در این سازمان هر شخص در جایگاه خود بهترین و ارزنده‌ترین فعالیت‌ها را انجام می‌دهد و همین امر نیز سبب شده تا گام‌های محکمی در خصوص ارتقای سطح خدمات اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های نیازمند برداشته شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول