اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سمنان:

دشمن درصدد تضعیف بنیان خانواده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سمنان تأکید کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در برهه کنونی به شدت درصدد تضعیف بنیان خانواده هستند.

دشمن درصدد تضعیف بنیان خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏الاسلام سیدجلال احمدپناه در جمع خانواده‏های مهدیشهری در حسینیه ده صوفیان اظهار داشت: مهم‏ترین رکن تحکیم خانواده، ایمان زوجین به خداوند متعال است، چرا که نور ایمان دل‏ها را روشن می‏کند.

وی افزود: ایمان زنگارها و زشتی‏ها را از روح آدمی دور ساخته و به جای آن اخلاق نیک را جایگزین می‏کند.

امام جمعه موقت سمنان بیان داشت: ایمان همان گرویدن و تسلیم همراه با اطمینان دل است که از دل اوج می‏گیرد و بر زبان جاری و در رفتار نمایان می‏شود.

احمدپناه افزود: نگرش اسلام به خانواده، نگرشی درست، اصیل و در یک نگاه همراه و هم‌گام با اهتمام بوده و خانواده اصل قرار داده شده و برهم زدن بنیان خانواده یا آشفته کردن آن جزو بدترین کارهاست.

احمدپناه به آفات ایمان اشاره کرد و گفت: شرک، خطرناک‏ترین آفتی بوده که درخت ایمان را تهدید می‏کند و گناه، انحراف از خط مستقیم ایمان است.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: هر چه گناه بزرگ‏تر باشد و بیشتر تکرار شود، زاویه انحراف انسان از ایمان را بیشتر می‏کند.

وی یادآور شد: در نهایت، اصرار بر گناه حرکت آدمی را به طور کامل برخلاف مسیر ایمان ترسیم کرده و موجب می‏شود تا انسان در وادی کفر و شرک سقوط کند.

استاد حوزه و کارشناس علوم دینی شاهرود نیز گفت: زن یکی از ارکان مهم جامعه اسلامی است و نقش حیاتی در رشد و بالندگی جامعه بشری برعهده دارد.

مریم جهازی افزود: در محیط خانه و اجتماع برجسته‏ترین نقش مادر، نقش تربیتی است.

وی اضافه کرد: اهمیت این نقش از آنجا روشن می‏شود که کودک نخستین بار در آغوش مادر قرار می‏گیرد و آداب و رسوم اجتماعی را از او می‏آموزد.

جهازی اضافه کرد: کودک از دامن مادر یاد می‏گیرد که چگونه با دیگران رفتار کند و با آنان برخورد داشته باشد.

استاد حوزه علمیه شاهرود با بیان اینکه چگونگی رفتار مادر با کودک در شکل‏دهی ساختار شخصیتی او تأثیری چشم‌گیر دارد، اظهار داشت: از این‌رو، کارشناسان مسائل تربیتی بر نقش مادر در تربیت فرزند همواره تأکید داشته و دارند.

وی تصریح کرد: نقش مادری، یک نقش مقدس و در عین حال سنگین و دشوار است، مادران کسانی هستند که امر پرورش فرزندان را در دوران حمل و پس از آن برعهده دارند و به همین خاطر است که باید با اصول تربیتی کودک آشنا باشند.

جهازی به نقش بسیار تأثیرگذار زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: زنان همراه با ایثار و گذشت خود به عنوان پشتوانه مؤثر و آرام‏بخش برای جامعه مطرح هستند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول