اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش‌ و پرورش قزوین:

خانواده بازوی محکم نهادینه کردن فرهنگ شهروندی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دبستان و پیش‌دبستان آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: خانواده‌ بازوی محکم فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ شهروندی در بین کودکان‌ هستند.

خانواده بازوی محکم نهادینه کردن فرهنگ شهروندی است

فاطمه بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خانواده‌ها باید برای آموزش بهتر حقوق شهروندی و فرهنگ شهری به کودکان، همکاری خوبی با معلمان داشته باشند تا آموزش‌ و‌ پرورش در نهادینه کردن فرهنگ شهروندی در بین کودکان موفق‌تر‌ باشد.

معاون آموزش دبستان و پیش‌دبستان آموزش‌ و پرورش استان قزوین ابراز کرد: آموزش‌های شهروندی برای افراد جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که نظام آموزشی آموزش‌ و‌ پرورش با تعلیم و تربیت کودکان می‌تواند به عنوان نهاد رسمی و فعال در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آشنایی افراد جامعه با حقوق شهروندی یک تکلیف همگانی است، یادآور شد: بهترین زمان آموزش به افراد در جامعه در دوران کودکی است که با سرمایه‌گذاری بیشتر در این سن نتایج آموزشی خوبی به دست می‌آید.

توزیع  120 هزار جلد کتاب آموزش شهروندی بین کودکان

وی با اشاره به قراردادی که بین شهرداری و آموزش و پرورش برای آشنایی بیشتر کودکان قزوینی با فرهنگ شهر و شهروندی منعقد شده است، توضیح داد: طبق این قرارداد 120 هزار جلد کتاب بین دانش‌آموزان پیش دبستانی و دبستانی ابتدایی با هدف آموزش رفتار و حقوق شهروندی توزیع شده است.

بهرامی افزایش دانش، زندگی شهرنشینی و چگونگی آشنایی با زیباسازی و فضاهای شهری به ویژه حفظ و نگهداری پارک‌های استان قزوین را از اهداف توزیع 120 هزار جلد کتاب بین کودکان مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی دانست و بیان کرد: با توزیع این کتاب‌ها کودکان با فرهنگ شهری و شهروندی بیشتر آشنا می‌شوند.

معاون آموزش دبستان و پیش‌دبستان آموزش‌ و پرورش استان قزوین یادآور شد: برای چند سال متوالی بین شهرداری و آموزش‌ و پرورش تعاملات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم این تعاملات فرهنگ رفتار و حقوق شهروندی را در بین مردم ترویج کند.

این مقام مسئول ادامه داد: باید بین شهرداری و آموزش و پرورش استان قزوین این ارتباطات ادامه یابد تا با ارائه آموزش‌های حقوق و رفتار شهری و شهروندی به شهروندان در تمام مقاطع سنی در مکان‌ها و مراکز مختلف شهری و مدیریتی بتوان فرهنگ شهروندی را بین شهروندان قزوینی نهادینه کرد.

معاون آموزش دبستان و پیش‌دبستان آموزش‌ و پرورش استان قزوین ابراز کرد: برای برقراری ارتباط تنگاتنگ شهرداری و آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته تا کودکان و آینده‌سازان این شهر با هویت و اصالت و معماری ایرانی و اسلامی شهر قزوین که این شهر خود را در این عرصه صاحب مکتب می‌داند، بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه مردم قزوین شهروندانی متدین هستند، اظهار کرد: انعقاد این سند همکاری بین آموزش‌ و پرورش و شهرداری امکان آموزش حقوق شهروندی را از مقاطع پایین سنی برای افراد جامعه فراهم می‌کند که تأثیر نتایج آن براساس تجربه‌ها موفق سایر کشورها که بخش عمده این مسئولیت آموزش شهروندی برعهده معلمان بوده انکارناپذیر است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول