اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی:

7 روستای آذربایجان‌غربی باید جا‌به‌جا شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: هفت روستای آذربایجان‌غربی خطرپذیر هستند و نیاز به جابه‌جایی دارند.

7 روستای آذربایجان‌غربی باید جا‌به‌جا شود

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 22 روستای آذربایجان‌غربی نیاز به جابه‌جایی داشتند که از این تعداد 15 روستا در سال‌های اخیر جابه‌جا شده‌اند و جابه‌جایی هفت روستا در دست اقدام است.

وی با اشاره به دلایل جابه‌جایی این روستاها، تصریح کرد: این روستاها شامل روستاهایی می‌شوند که به دلیل قرارگیری در کنار رودخانه‌ها و یا قرارگیری در زیر کوه‌ها در معرض خطر بلایای طبیعی بودند.

عزیزی با بیان اینکه 22 روستای در معرض خطر استان شامل سه هزار و 205 خانوار بودند، خاطرنشان کرد: 872 خانوار که در 15 روستای جابه‌جا شده ساکن بودند به سایر مکان‌ها انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 333 خانوار روستایی باید به مکان‌های ایمن منتقل شوند، گفت: واحدهای مسکونی این خانوارها به مکان‌های امن در نزدیکی همین روستاها منتقل می‌شوند.

عزیزی با اشاره به تسهیلاتی که برای واحدهای مسکونی جابه‌جا شده در این روستاها واگذار می‌شود، اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای جابه‌جایی این روستاها از طریق منابع طبیعی استان واگذار شده و اعتبارات مورد نیاز در این زمینه را ستاد مدیریت بحران استان پرداخت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با مطالعه وضعیت ایمن‌بودن روستاهای استان، اگر روستایی به عنوان روستای خطرپذیر شناسایی شد جابه‌جایی آن در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: جابه‌جایی این روستاها در قالب طرح بهسازی و نوسازی مساکن روستایی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول