اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

وضعیت کنونی روستاها را از چرخه تولید حذف می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضعیت کنونی روستاها و مهاجرت آنان به شهرها گفت: وضعیت کنونی روستاها را از چرخه تولید حذف می‌کند.

وضعیت کنونی روستاها را از چرخه تولید حذف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد ظهر امروز در هفتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: منشأ تولید از روستاها است و نباید به هیچ قیمتی این ظرفیت بزرگ از روستاها گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان خاطره‌ای از سفر به یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در این روستا موضوعی که نظر من را جلب کرد این بود که دیگر صدای گاو و خروس و بز از این روستا به گوش نمی‌رسید که این یک خطر بزرگ و نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: اگر روستاهای ما بخواهند به سبک شهری زندگی کنند حرف زدن از رفع مشکلات تولید و بیکاری بیهوده و بی‌نتیجه خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه افتادن نهضت کشاورزی در سراسر کشور گفت: شخص رئیس جمهور در مورد کشاورزی حساسیت و دغدغه خاصی دارد و موضوع رونق کشاورزی را به ریز دنبال می‌کنند.

نیکزاد تاکید کرد: در حالی که بسیاری از استان‌های دیگر یا آب کافی ندارند یا خاک مناسب ولی استان کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد آب‌های کشور را در کنار خاک بسیار حاصلخیز دارد که لازم است با تدبیر و طرح و برنامه از این موهبت‌های الهی بهره ببریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تنوع آب و هوایی را از دیگر قابلیت‌های کشاورزی در این استان خواند و تصریح کرد: اختلاف دما در مناطق گرمسیری و سردسیری شرایط را برای کشت و کاشت انواع درختان و صیفی‌جات فراهم کرده است و تنها چیزی که امروز باید بکار گیریم، عزم و اراده و تدبیر مسئولان است.

وی با تقدیر از کارآفرینان در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارآفرین با تلفیق علم و هنر خود این توانایی را دارد که خانواده‌های زیادی را نان دهد و شغل ایجاد کند.

بالاترین مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کشاورزی تنها یکی از ظرفیت‌های این استان است و ما باید در صنعت نفت و گردشگری نیز برنامه‌ریزی کنیم.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد 25 درصد نفت کشور را دارد ولی از صنایع پر درآمد وابسته به نفت سهمی ندارد و باید در این بخش نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نیکزاد اظهار امیدواری کرد روزی در کهگیلویه و بویراحمد با وجود این همه پتانسیل و استعداد و موهبت خدادادی دیگر شاهد حتی یک جوان بیکار نباشیم و کهگیلویه و بویراحمد به قطب تولید کشور تبدیل شود.

عزیزالله فتحی، کارآفرین برتر کشوری نیز در این نشست حمایت واقعی مسئولان از کارآفرینی و تولید را مهم‌ترین خواسته کارآفرینان دانست و تاکید کرد: باید از مرحله شعار خارج شویم و حمایت از کارآفرین را به دادن یک لوح تقدیر و تجلیل از وی محدود نکنیم.

وی پیشنهاد داد: مسئولان به جای آمارسازی و دادن مجوزهای غیرکارشناسی به بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی از کارآفرینان و کارگاه‌های فعال حمایت کنند تا این‌ها بر مشکلات خود فائق آیند و بعد از آن اگر جایی لازم بود مجوز جدید بدهند.

* حواشی نشست

* یکی از کارآفرینان برتر در حاشیه این جشنواره گفت از اینکه بعد از سال‌ها کار تولید پایه گل رز هلندی که تاکنون در انحصار کشور هلند بود، دیده شدم بسیار خوشحالم.

* یک کارآفرین دیگر نیز خطاب به مسئولان حاضر در این جشنواره گفت: مسئولان در ارتباط با کارگاه‌های تولید در این استان تنها اقساط معوق را نبینند و به مسائلی چون قبض‌های 50 میلیون تومانی گاز نیز توجه کنند و فکر کنند که یک تولیدکننده باید چقدر سود کند که بخواهد چنین هزینه‌هایی را برای تامین سوخت مرتبا پرداخت کند.

* تجلیل از عظیم شفیع‌نژاد یکی از کارآفرینان موفق به همراه همسرش که وی او را کمک‌کار و پشتیبان خود خواند از دیگر نکات جالب در این جشنواره بود.

* تبدیل تالارهای تولید ماهی به تالارهای عروسی که تسهیلات کشاورزی به آن‌ها پرداخت شده نیز از مواردی بود که برخی از حاضرین خطاب به استاندار به آن اشاره کردند و این موضوع از سوی مجری برنامه نیز اعلام و با واکنش‌هایی روبرو شد.

* سخت بودن ملاقات با مقامات ارشد استانی و کشوری از دیگر مواردی بود که از سوی نماینده کارآفرینان خطاب به استاندار اعلام و گفته شد که در صورت امکان کارت ویژه کارآفرینی صادر شود تا کارآفرینان به راحتی بتوانند با مسئولان از جمله خود استاندار دیدار داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول