اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اهر خبر داد

ایجاد 50 دامداری روستایی در اهر تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی اهر با اعلام خبر اتمام عملیات ساخت 9 دامداری روستایی در اهر گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد این دامداری‌ها به 50 واحد برسد.

ایجاد 50 دامداری روستایی در اهر تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، آیت عبادپور پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور افزایش راندمان تولیدات دامی، گسترش بهداشت عمومی، پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام، فراهم آوردن شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس در مناطق روستایی با حجم اندک سرمایه‌گذاری، تعداد 9 واحد دامداری کوچک روستایی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 887 میلیون ریال در سطح یک‌هزار و 934 مترمربع به اتمام رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی اهر افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به 50 واحد با سطح عملیاتی 12 هزار مترمربع افزایش یابد.

وی گفت: هم‌اکنون شهرستان اهر 850 هزار واحد دامی شامل گوسفند، بز، گاو اصیل بومی و دورگه، گاومیش و شتر دارد و یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی استان آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی اهر با بیان اینکه این شهرستان 8.7 درصد جمعیت دامی استان را دارد، افزود: 8.5 درصد گوشت قرمز استان در قالب پنج هزار و 199 تن و پنج درصد شیر استان به مقدار 49 هزار تن در شهرستان اهر تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اهر اظهار کرد: شهرستان اهر و هریس در استان آذربایجان‌شرقی مقام نخست را در تولید دام در اختیار دارند که نشان‌دهنده ظرفیت آنها در تولید گوشت است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول