اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای روستایی زهک:

روستاییان نقش اساسی در جلوگیری از هدر رفت آب دارند

خبرگزاری فارس: رئیس آبفای روستایی زهک گفت: روستائیان نقش اساسی و مهمی در کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب دارند.

روستاییان نقش اساسی در جلوگیری از هدر رفت آب دارند

غلامحسین لکزائیان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زهک به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: با توجه به اهمیت آب تصفیه شده و ضرورت استفاده بهینه از آب، اقدامات صورت پذیرفته در برخورد با افراد خاطی که اقدام به انشعاب گیری غیر مجاز از شبکه لوله کشی می‌کنند، توسط  شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای شهرستان‌های شمال استان، دستگاه‌های آشکار ساز زیر سطحی خریداری شده است و ادارات این شهرستان‌ها مجهز به دستگاه‌های کشف انشعابات غیر مجاز هستند.

وی افزود: تاکنون تعداد زیادی از انشعابات غیر مجاز در سطح روستاهای این شهرستان شناسایی شده است و با افرادخاطی نیز مطابق مقررات برخورد قانونی صورت پذیرفته و موارد حقوقی اینگونه پرونده‌ها از طریق دادستانی شهرستان در حال پیگیری است.

رئیس آبفای روستایی زهک همچنین در زمینه راه‌های کاهش مصرف و بهینه سازی مصرف آب روستاها توسط اهالی روستاها بیان کرد: روستائیان نقش اساسی و بسیار مهمی در کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب دارند.

لکزائیان‌پور گفت: استفاده بهینه از آب لوله کشی،‌ عدم آبیاری فضای سبز با آب تصفیه شده، معرفی افراد خاطی که اقدام به انشعاب گیری غیر مجاز از شبکه می‌کنند به اداره برای برخورد قانونی با اینگونه افراد، اعلام فوری حوادث شبکه نظیر شکستگی لوله‌ها، نشت آب یا سر ریز کردن مخازن هوایی و... به واحد اتفاقات اداره برای بر طرف کردن فوری، پیگیری فوری تعویض کنتورهای خراب و معیوب خانگی، استفاده از پساب آشپزخانه منازل برای آبیاری فضای سبز داخل منازل، نگهداری مناسب و حفاظت بهینه اتصالات و کنتورهای آب خانگی در مقابل ضربه و یخ زدگی از جمله راه‌های همکاری در زمینه مصرف بهینه آب است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول