اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

رهبران مصر باید با هوشیاری مانع تکرار تاریخ شوند

خبرگزاری فارس: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: رهبران و سردمداران مصر، باید با هوشیاری مانع از تکرار تاریخ این کشور بعد از جمال عبدالناصر شوند.

رهبران مصر باید با هوشیاری مانع تکرار تاریخ شوند

حجت‌الاسلام‌ نصرالله پژمانفر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در مجموع انقلاب مصر یک سری فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است و باید با هوشیاری با این مجموعه، برخورد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب مصر این بود که خودباوری را در میان مردم این کشور و هم‌چنین مردم منطقه تقویت کرد و مردم مصر نشان دادند که خود باید پی‌گیر مطالبات خودشان باشند.

پژمانفر ادامه داد: مردم و رهبران مصر، براساس افق نگاهی که از ابتدای حرکت خود داشتند، امروز به نقطه پیروزی رسیده‌اند اما این نگرانی وجود دارد که بخواهند در همین سطح متوقف شوند.

وی تاکید کرد: قانون اساسی مصر، یک سری محدودیت‌هایی را البته با دخالت شورای نظامی، برای رئیس ‌جمهور ایجاد کرده و ممکن است لابی‌های سیاسی نیز در این میان مزید بر علت شوند و انقلاب اسلامی مردم مصر را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

پژمانفر تصریح کرد: انقلاب مردم مصر، یک ‌بار بعد از جمال عبدالناصر و به ‌دست انورسادات منحرف شد و باید مُرسی با هوشیاری مانع از تکرار دوباره تاریخ در این کشور شود.

عضو کمیسیون فرهنگی بهارستان نهم گفت: مردم مصر، هنوز خاطرات تلخ کمپ‌دیوید را به‌ خوبی به ‌یاد دارند و باید حرکت و سیاست‌گذاری‌های رهبران جدید، آنها را از آن فضا خارج کند.

پژمانفر ادامه داد: مصر می‌تواند در کنار سایر کشورهای اسلامی مانند سوریه، لبنان و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران، یک جبهه متحد، قوی و ضد استکباری تشکیل دهد و از این طریق در مقابل بسیاری از چالش‌های جدید ایستادگی کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول