اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی هشدار داد

توطئه غربی‌ها برای مصادره انقلاب‌های منطقه/قانون اساسی مصر بر‌اساس مبانی اسلامی تدوین شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم نسبت به توطئه غربی‌ها برای مصادره انقلاب‌های منطقه هشدار داد و بر حفظ وحدت مردم و مسئولان در این کشورها تاکید کرد.

توطئه غربی‌ها برای مصادره انقلاب‌های منطقه/قانون اساسی مصر بر‌اساس مبانی اسلامی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و مذهبی کشور مصر که به قم سفر کرده‌اند، با قرائت چند آیه از قرآن کریم بیان داشت: توطئه‌های دشمنان اسلام با وحدت خنثی می‌شود و همه کشورهای اسلامی که به تازگی انقلاب‌های آنها به پیروزی رسیده است، باید مراقب باشند که این موقعیت ارزشمند را از دست ندهند.

وی مصادره انقلاب‌های منطقه را توطئه جدی کشورهای غربی دانست و تاکید کرد: باید مردم و مسئولان در کشورهای اسلامی اتحاد خود را حفظ کرده و آن را تقویت کنند تا موفقیت آنان ادامه داشته باشد.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: مردم باید همواره با حفظ وحدت در برابر توطئه‌های غربی‌ها صف واحدی را تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: غربی‌ها می‌خواهند که در کشورهای اسلامی کرسی‌های مجلس و همچنین منصب‌های دولتی را مصادره کنند و مردم کشورهای اسلامی باید در برابر این توطئه هوشیاری لازم را داشته و اجازه چنین کاری را ندهند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اوضاع کشور مصر گفت: انقلاب و مقاومت مردم مصر از اسلام سرچشمه گرفته است و فعالان سیاسی و مذهبی این کشور باید تلاش کنند تا قانون اساسی این کشور نیز بر‌اساس اسلام ناب تدوین شود.

وی به جایگاه الازهر اشاره کرد و افزود: اگر برنامه‌ریزی‌ها در کشور مصر با نظر علمای دینی باشد قطعا پایداری لازم را خواهد داشت.

این مرجع تقلید گفت: اگر قوانین و قانون اساسی کشورهای اسلامی بر‌اساس موازین دین مبین اسلام تدوین شود ملت مصر و دیگر کشورهای اسلامی شرایط مطلوبی را در پیش خواهند داشت.

وی اظهار کرد: ملت مصر با اتحاد و همدلی می‌توانند به موفقیت و پیشرفت لازم دست یافته و مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول