اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درمیان:

عدم موفقیت انقلاب مصر نبود ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان درمیان گفت: عدم موفقیت انقلاب مصر نبود ولایت فقیه در رأس و رهبری انقلاب است.

عدم موفقیت انقلاب مصر نبود ولایت فقیه است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور اسدیه با اشاره به نقش وهابیت عربستان و آمریکا در نا آرامی‌های منطقه اظهار داشت: عربستان سعودی با تحریک قبیله شمر که در اردن، عراق، سوریه و عربستان ساکن است، ناآرامی‌ها را در سوریه اداره می‌کند.
وی با بیان اینکه بر طبق آمار منتشرشده از سوی سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی به مانند ترکیه در حوادث و ناآرامی‌های سوریه نقش مهمی ایفا می‌کنند، ادامه داد: تضعیف محور مقاومت اسلامی، مهار جمهوری اسلامی ایران و ایجاد توازن استراتژیک به نفع رژیم صهیونیستی پس از بیداری اسلامی از مهم‌ترین اهداف آمریکا، ترکیه و عربستان در دامن زدن به ناآرامی‌ها در سوریه به شمار می‌رود.
امام جمعه شهر اسدیه در ادامه با اشاره به بازگشت مردم مصر به میدان التحریر، فراگیر شدن دوباره انقلاب در مصر و کشته و زخمی شدن قریب یک‌هزار و 863 نفر از مسلمانان مصری در موج جدید انقلاب تصریح کرد: مردم مصر معتقد هستند شورای حکومت نظامی در مصر تداوم حکومت حسنی مبارک است و چه بسا نظامیان برای قتل عام مردم از وی دستور گرفته باشند.
سنجری تظاهرات ماه‌های اخیر مردم سوریه در حمایت از دولت بشار اسد را نشانه محبوبیت حکومت در سوریه و شکست طرح اسرائیلی آمریکایی اتحادیه عرب دارد.
وی از بسیج به عنوان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی در جهان اسلام یاد کرد و ابراز داشت: نیاز ترویج تفکر بسیجی در جهان اسلام واقعیتی است که همه بر اساس آن باید برنامه‌ریزی و حرکت کنند.
امام جمعه درمیان از حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان احیا کننده امر به معروف و نهی از منکر در جهان اسلام یاد کرد و گفت: چنانچه این مهم به درستی و براساس اصول اولیه تذکر لسانی همراه با محبت و صداقت اجرا شود جلوی بسیاری از کج‌روی‌ها در جامعه گرفته خواهد شد.
سنجری اضافه کرد: عبرت‌های عاشورا برای همگان ناگفته باقی مانده و این عبرت‌ها که همانا جهاد و شهادت در راه خداوند است باید به درستی بیان شود.
وی با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: اگر امر به معروف نهی از منکر در جامعه از بین برود دینی برای نسل آینده باقی نخواهد ماند و جای حلال و حرام در جامعه تغییر خواهد کرد.
امام جمعه مرکز شهرستان درمیان با اشاره به روز بزرگداشت شیخ مفید یادآور شد: در بین دانشمندان بزرگ ما که در اعصار مختلف می‌زیسته‌اند، مفاخر و نوابغ بسیاری بوده‌اند که امروز هر کدام مایه اعتبار و سند افتخار جهان تشیع به شمار می‌آیند ولی از میان آن‌ها شیخ مفید جایگاه خاصی دارد که از هر جهت او را از دیگران ممتاز می‌گرداند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول