اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور:

80 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد کشور خودکفا شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از خودکفایی 80 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد سراسر کشور خبر داد.

80 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد کشور خودکفا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین انواری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش کمیته امداد به مسئولانی است که امدادرسانی را اشتغال خود نمی‌دانند، اظهار داشت: کار در کمیته امداد اشتغال نیست بلکه یک امانت است که باید حفظ و ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه مدیرت در کمیته امداد مدیریت با ثباتی است، افزود: در طی دوران خدمت، مسئولیت از فردی به فرد دیگر داده می‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه مدیریت‌ها براساس توانمندی‌ها تغییر می‌کند، تصریح کرد: در کمیته امداد مدیریت با ثبات داریم، اما مدیریت‌ها را زمان‌دار تعریف کرده‌ایم.

وی با تاکید به اینکه براساس زمان و ارزیابی‌ها این گردونه باید چرخش داشته باشد، ادامه داد: شایسته‌سالاری با بومی‌سازی بسیار خوب است، اما در کنار آن انتقال تجربه نیز تأثیرگذار است.

انواری گفت: ما برای استان اصفهان مدیر تازه‌کاری را در نظر نگرفته‌ایم بلکه مدیری را در نظر گرفتیم که امتحان مدیریتی خود را در سایر استان‌ها پس داده و این امانت را به فرد شایسته‌ای داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مهدی مجلس‌آرا فرد توانمند و با اخلاقی است، ادامه داد: مدیرکل شدن وی برای کمیته امداد اصفهان در شورای مرکزی مطرح و مسئولان امین از سوی رهبری مهر تایید زدند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به سال تولید ملی در امتداد با جهاد اقتصادی بیان داشت: مجموعه فعالیت کمیته امداد بر روی تحقق این حرکت جهادی در امداد شکل گرفت و از مستمری‌بگیری مادام‌العمر به اشتغال و خودکفایی رسید.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد مراجعه کننده به کمیته امداد نیاز به مستمری دائم ندارند، گفت: کمیته امداد بسیاری از مواقع نیاز عاطفی و حمایتی از قشر آسیب‌پذیر داشته است.

انواری با تاکید به اینکه امروز افرادی که توانمندی دارند باید در حوزه کارآفرینی فعال شوند، اضافه کرد: افراد زیر پوشش باید از دوران تحصیل دنبال کار باشد که در این راستا اعتبارات لازم را برای کارآفرینی فراهم کرده‌ایم که این اشتغال انجام شود.

وی با بیان اینکه خودکفایی از تکالیف کمیته امداد است، افزود: تا زمانی که این ثبات انجام نشده است حمایت و پرداخت مستوری ادامه و پس از ثبات، مستمری قطع و در بخش خودکفایی وارد می‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به جشن خودکفایی 80 هزار خانوار در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این افراد را از گردونه مستمری خارج کردیم چرا که معتقدیم باید این عزت و کرامت حفظ شود چنانکه فردی احساس ضعیفی و از کارافتادگی نکند.

وی با اشاره به اینکه نگاه حقیرانه برای انسان ذلت و ضعف ایجاد می‌کند، گفت: ما باید این عزت مخدوش شده را برطرف و افق آینده را باز کنیم.

انواری تصریح کرد: با حمایت بانک‌های عامل کشور 300 هزار فرصت شغلی و مهارت‌آموزی برای افراد زیر پوشش ایجاد و افراد را وارد گردونه کار کردیم. 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: بسیاری از دانش‌آموزان زیر پوشش اکنون در جایگاه‌های بزرگ و سمت‌های قضایی و اجرایی و حتی در مجلس شورای اسلامی مشغول به کار هستند.

وی به زنان سرپرست خانواده اشاره کرد و افزود: بسیاری از این افراد فکر می‌کردند با خارج شدن از گردونه پوشش کمیته امداد فنا می‌شوند که با خودکفایی و حمایت و اشتغال اکنون از سوی افراد زیر پوشش حمایت می‌شوند.

انواری با اشاره به مشاوران کمیته امداد تصریح کرد: بسیاری از گره‌های قضایی و حقوقی افراد زیر نظر مشاوران در سراسر استان‌ها رفع می‌شود و در سال جهاد اقتصادی و تولید ملی باید تلاش کرد اقتصاد خانواده را متکی به خود و تلاش خود به ثمر رساند.

وی با تاکید به اینکه ما قیم این خانواده‌ها نیستیم، گفت: ما در این بستر کمبودها را جبران می‌کنیم که زمینه رشد فراهم شود چنانکه در سال 91 سه شعار توانمندی، کارآفرینی و تحکیم خانواده را در نظر گرفتیم چرا که تا زمانی تحکیم خانواده و انسجام وجود نداشته باشد، بسیاری از مشکلات و مفاسد اجتماعی حل نمی‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: در حالی که ریشه بسیاری از امور در تحکیم خانواده است، پیشنهادی در شورای‌عالی اشتغال مطرح شد که خانه‌داری به عنوان شغل محسوب شود که رئیس جمهور هم بر این قضیه نظر مثبت داشتند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اشتغال بیرون ارزشمند محسوب شده و کار خانه در کمال بی‌ارزشی جلوه می‌کند در صورتی که استحکام بنیان خانه بسیار اهمیت دارد و اگر این هزینه در استحکام خانواده خرج نشود در سایر معضلات اجتماعی باید جست‌وجو و خرج کرد.

انواری به فرمایش رهبر معظم انقلاب و تاکید بر نقش مهم مادری به عنوان نقش اصلی اشاره کرد و افزود: این نقش در سایر نقش‌های اجتماعی در حال کم‌رنگ شدن است.

وی به نقش خیّران و دستگاه‌ها و نیز مردم اشاره کرد و گفت: طرحی را با اهمیت مسجدمحوری آغاز کرده‌ایم که در مساجد و با کمک ائمه جماعات در هر مسجدی یک کمربند خدماتی تعریف شود که هر گونه مسائل و مشکلاتی در همان جا مطرح و رفع شود.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول